#1 Skrevet August 18, 2006 har en passat 35i sedan, å i det siste har d kommet en skikkelig hyle-lyd fra venstre forhjul, skikkelig metall mot metall lyd, men hvis jeg teiter til muttra midt i navet, forsvinner lyden,, men dette må gjøres bare oftere og oftere,,, så er det noen som har en anelse hva det kan være... :confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2006 Kan være hjullageret ditt som har tatt kvelden..Hadde samme problemet på den gamle 80`n min!! Å det var hverfall hjullageret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2006 Virker som hjullageret ditt har tatt kvelden. Det du kan gjøre er som følger: Er å teite oppigjenn forhjulsnavet med moment, til en 1995 model pasat er prosedyren som følger: påfør låseveske i spor. Sekskantmutter = bruk ny mutter og trekk til med 265 Nm. Dobbel sekskantmutter = bruk ny mutter og trekk til 90 Nm + 45 grader. komprimerte spor: Bruk ny mutter og trekk til 200 Nm, løsne opp 360 grader. Trekk til med 50 Nm + 30 grader. Gi meg motor og årsmodell så skal du få rette hidden for din bil. Håer dette hjalp deg litt i rigtig retning. Mvh Lars Ivar Thorsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2006 Har du kjørt med dette lenge bør nok lageret byttes, er dette som lager lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2006 er en passat 35i altså en 89mod, med en 1.8i-motor, trudde og det var hjul-lageret, men fikk beskjed hos en pensjonert mekaniker at det var nav/driv-aksling og at disse måtte byttes, men er ikke navet bare en "metall-klump" som ikke blir slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2006 Enkelt og greit: har NG-motoren bankesensor..? Hva koster en ny dersom man må bytte de? hmm,, er en 19 år gammel drittunge fra bodø,,, har gått byggfag gk og anleggsmaskinfører vk1, jeg kan ærlig si at jeg ikke fatter noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2006 sa*ans passat! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2006 sa*ans passat! hehe,, er sint på bilen hver gang noe blir ødelagt på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2006 Er samme hidden som til 95 mod som til passat 89 mod 1,8i. Holder en knapp på hjulageret ditt, men du kan jo ta og gjøre et siste forsøk å stramme den oppigjenn med rette moment. Men som Johnny Andreassen skriver litt lengre oppe, så må du nok skifte om du har kjørt en stund med dette. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2006 høres lager ut ja......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2006 har skrudd av hjul, calipter og skive,, før dere leser neste setning, så les det jeg har skrevet ovenfor, ang kunnskapen min, så den "skiva" som er innenfor bremseskiva kan beveges nesten 2cm både vertikalt og horisontalt, så tror og det er lageret, men kan jo liksom ikke kjøre til verksted med et såpass "fucka" lager? kan jeg vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2006 Er nok lageret ja, bare glem å etterstramme med den slarken der Ville nok ikkje brukt mye med så mye slark, men med litt forsiktighet så kan du sikkert kjøre til verksted (om ikkje det ligger milevis unna). kan jo skifte det sjøl, eventuelt skru av fjørbeinet og ta det med deg til skifting av lager. Bør ha en presse tilgjengelig når lageret skal ut Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 18, 2006 har en kjeks-mekaniker 200meter borti veien...men hann si t det ikke er hjul-lageret,, etter det må jeg ca 3 mil til neste verksted, jah, trenger ei tesje, er jo presset på plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 18, 2006 har en kjeks-mekaniker 200meter borti veien...men hann si t det ikke er hjul-lageret,, etter det må jeg ca 3 mil til neste verksted, jah, trenger ei tesje, er jo presset på plass Har ikke du poloen enda å kjøre på? Isåfall skru av hele fjærbeinet og ta det med deg til Bodø, så får du noen til å sette på nytt lager for deg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 18, 2006 Har ikke du poloen enda å kjøre på? poloen er egentlig gamla sin bil, og hu er i troms en plass i noen dager,,,(noe med hesten) i går og i dag har jeg tatt med en bil fra jobb, men mandag starter skola i gjen, så da er jeg fri for bil,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 21, 2006 jah, der var hjul-lageret byttet, så nå er den feilen borte, men nå har dt kommet en ny feil, den drar ikke lenger, klarer ikke å dra opp fra 60km/t til 80km/t på flat vei i 5giret,, er helt død,, er som sagt en 1.8i å 107 ville hester, å den er gådd 265000,,, byttet olje hver 5000 km, er bare 10 000 km siden jeg byttet bensin-filter, men har kjørt mye på "tom" tank sia,, noen som har en anelse hva jeg kan skjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...