#1 Skrevet August 18, 2006 noen som har greie på hvor mye motstand det er tillat i en orginal coil på aan motor? snakker da i (m)ohm.... har en ny og den er på 0,4mohm. og resterende er på 1,6mohm.... mye??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2006 Er det primær- eller sekundærkretsen i coilen du måler? Det står ingenting om dette i Bentleyen. I en "vanlig" coil er motstanden 0,6 til 0,7 ohm på primærkretsen. På sekundærkretsen er er motstanden vanligvis fra 5000 ohm opp til 14000 ohm... Kan måle på min coilrekke i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2006 Er det primær- eller sekundærkretsen i coilen du måler? Det står ingenting om dette i Bentleyen. I en "vanlig" coil er motstanden 0,6 til 0,7 ohm på primærkretsen. På sekundærkretsen er er motstanden vanligvis fra 5000 ohm opp til 14000 ohm... Kan måle på min coilrekke i morgen. ok. tusen takk! hadde vært fint om du kunne måle!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2006 Kan noen forklare meg hvordan man Ohm'er coilene så kan jeg sjekke med ett sett jeg har liggende her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2006 Kan noen forklare meg hvordan man Ohm'er coilene så kan jeg sjekke med ett sett jeg har liggende her. Det vil jeg også gjerne vite. Jeg målte primærsiden og der var det 0,8 ohm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2006 Det vil jeg også gjerne vite. Jeg målte primærsiden og der var det 0,8 ohm. hvis du tar av plugghetten og stikker en pinne på kontaktflaten og den andre til "gods" siden av coilen da får du motstanden i sekunderkretsen. obs: tenning må være skrudd AV!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2006 Ok.. Jeg målte mine på samme måte, men mitt ohm-meter går bare til 1 M så jeg fikk ingen "presis" måling akkurat.. Alle var over 1 M ohm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 19, 2006 Ok.. Jeg målte mine på samme måte, men mitt ohm-meter går bare til 1 M så jeg fikk ingen "presis" måling akkurat.. Alle var over 1 M ohm.. ok. du har ikke tilgang til ett annet multimeter i løpet av de nærmeste dagene? så vi får hvor mye det skal være. sjekket ombygningssett på nettet nå, havner fort på ca 7000 for alle coilene der også. dyre deler gitt... derfor greit og få målene på noen vi vet er i orden.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 19, 2006 Jeg skal se om vi har noe bedre på jobb. Får ikke gjort dette før mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 19, 2006 Altså, dvs at coilene må sitte i bilen? Fordi når jeg måler på den løse coilrekka mi, får jeg ingen avlesning mellom "tappen" på coilen og gods (jord). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2006 Altså, dvs at coilene må sitte i bilen? Fordi når jeg måler på den løse coilrekka mi, får jeg ingen avlesning mellom "tappen" på coilen og gods (jord). Nå viser det seg at mitt ohm-meter går til 100M. Jeg fikk ingen avlesning jeg heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2006 Nå viser det seg at mitt ohm-meter går til 100M. Jeg fikk ingen avlesning jeg heller. holder at du bare legger coilen slik at aludelen av coilen får gods på bilen, da skal det gå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 20, 2006 holder at du bare legger coilen slik at aludelen av coilen får gods på bilen, da skal det gå... Nå står ikke coilpakken i bilen, men jordingen jeg brukte var god nok den. Fortsatt ingen avlesning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 21, 2006 Såvidt jeg har forstått skal ohm'ing av coilene gi resultater på 30-60 Mohm på coiler som er "gode", mens coiler som er "på vei ut" måler gjerne drøyt 100, gjerne mer enn det også.. Uansett må en ha skikkelig mulitmeter for å måle, slik at måleområdet er tilstrekkelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...