Anbefalte innlegg

Det begynner snart å nærme seg tida for å polere/vokse bilen for vintersesongen. Jeg trenger mao noe som har god holdbarhet.

Har fundert litt på autoglym, men det er mulig en hardvoks fra feks Turtle vil fungere bedre? Hva bruker folket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump. må da være noen av dere som vokser bilen før vinteren vel?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker godt Sonax flytende hardvoks. Den inneholder ikke poleringsmidler, så jeg bruker lakkrenser først. Syns Sonax'en holder nokså bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det begynner snart å nærme seg tida for å polere/vokse bilen for vintersesongen. Jeg trenger mao noe som har god holdbarhet.

Har fundert litt på autoglym, men det er mulig en hardvoks fra feks Turtle vil fungere bedre? Hva bruker folket?

Slenger meg med på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Autoglym super resin polish så tar jeg på Extra Gloss Protection etterpå. Selvfølgelig avfetting og vask først da..Dette synses jeg varer lenge.Kjører svart bil og blir fornøyd m resultatet.Prøver også å få polert bilen en gang i januar -februar en gang også.Viktig med renhold om vinter mener nå jeg:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også brukt Autoglym Super resin med Extra gloss oppå, blir bra resultat, men synes aldri det har vært spesielt holdbart. Etter en 2-3 vask og litt regn virker det som all voks er borte, og man må på igjen.

Nå har jeg kjøpt Meguiars, dyre greier, men resultatet ble enda bedre enn Autoglym, gjenstår bare å se hvor lenge det varer til neste polish...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Autoglym sin lakkforsegling/hardwax. Denne fikk jeg lagt på rett før vinteren i fjor, og den sitter på ennå.

Skal mye til før bilen blir spesielt skitten ettersom det meste bare renner av nå det regner eller den blir våt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguairs har ein slags 3 steps greie,

kor mange steg er det på autoglym?

Og kva er best? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars 3-step er vel lakkrens, polish og voks. 4 steg hvis man vil vaske bilen først da:P

Med Autoglym ville jeg vel brukt vask, polish og lakkforsegler. Men de har jo mye av de samme produktene så kan jo mikse litt som man vil:)

Men det jeg og igrunn lurer på er hva som er "best", i mitt tillfelle mest holdbart. Hvis noen har prøvd feks både meguiars og autoglym, og evnt sonax - hva holder best? Evnt helt andre produkter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som holder aller lengst er sikkert Ditec eller Tefcar.... :) Men så koster det jo deretter også da. Ble kanskje ikke akkurat det du var ute etter, er jo ikke voks dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også brukt Autoglym Super resin med Extra gloss oppå, blir bra resultat, men synes aldri det har vært spesielt holdbart. Etter en 2-3 vask og litt regn virker det som all voks er borte, og man må på igjen.

Nå har jeg kjøpt Meguiars, dyre greier, men resultatet ble enda bedre enn Autoglym, gjenstår bare å se hvor lenge det varer til neste polish...

Kjøpte Meguiars jeg også i sommer, men jeg syntes den var så "slitsom" å bruke i forhold til Autoglym. da pollerte jeg for hånd da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Meguiars jeg også i sommer, men jeg syntes den var så "slitsom" å bruke i forhold til Autoglym. da pollerte jeg for hånd da.

Ja det tok sin tid, med først vask, så avfetting av hele bilen, vask igjen, dermed step 1, 2 og 3 med Meguiars, men så ble det en rimelig flott shine etterpå også da.

Skulle kjørt på med maskin først og så polert opp med Meguiars, da hadde det blitt nesten som nytt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.