#1 Skrevet Mai 18, 2004 En liten spørrelek om en liten del i en Audi 5'er : 1. Hva er dette? 2. Hva kan ha fått denne til å se slik ut? 3. Hva skjer når denne ser slik ut Mvh Roger som dessverre vet svaret...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2004 Det kan jo se ut som kryss bolten til stemplet, men da har det vell skjedd noe VELDIG feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2004 En liten tilleggsopplysning : Delen er ca 25mm lang og ca 10mm i diameter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2004 Ingen som skrur 5'er her? TIPS: Når denne slites vil det gjerne tikke litt ved oppstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2004 *rekke opp hånda* Jeg vet, jeg vet! Men kan holde meg i tilfelle noen andre skulle finne ut hva det er... PS! Roger L. har "modifisert" den noe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2004 Ventilstyring??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2004 Hermann: Nei, det er ikke en ventilstyring PS! Øystein vet fordi jeg har fortalt det til ham, så han har ikke lov til å avsløre det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2004 hmm... kan den ha noe med regulering av oljetrykket å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2004 *vifte mer flere hender* (men jeg har vel 'juksa' jeg også ja) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2004 Bra post! Er det en avsagd kongesjakkbrikke som du har stompet røyken på? Utifra kobberrøret inni så tipper det er en nippel til kjølinga? Som kanskje har stått litt for nærme turboen/eksosen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2004 Opprinnelig postet av Helge Gjerseth hmm... kan den ha noe med regulering av oljetrykket å gjøre? Her har vi en mann som er på rett vei..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 19, 2004 Er det "Oil pressure relief valve" (eller noe slikt). Har aldri sett denne på noen Audimotor, men den ligner litt på en fra en Porsche 944: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 19, 2004 Opprinnelig postet av Morten Skei Bekken Er det "Oil pressure relief valve" (eller noe slikt). Har aldri sett denne på noen Audimotor, men den ligner litt på en fra en Porsche 944: Nei dessverre. Det har med olje å gjøre, men det er ikke den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 19, 2004 Tilbakeslagsventil på oljen til toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 19, 2004 Opprinnelig postet av Odd Christoffer Åsen Tilbakeslagsventil på oljen til toppen? Bra gjettet Spørsmålene: 1. Hva er dette? 2. Hva kan ha fått denne til å se slik ut? 3. Hva skjer når denne ser slik ut Svar: 1. Tilbakeslagsventil for oljetilførsel til toppen. Har etter som jeg vet to funksjoner. Den holder oljen på plass i ventilløfterne slik at det ikke tikker ved oppstart og den regulerer oljemengden til toppen. 2. Når man monterer et custom "stud kit" på bærelagrene der det er 1-2mm for mye gjengervpå den delen som går inn i blokka blir ventilen seende slik ut. 3. Når ventilen ser slik ut vil ikke toppen få olje Normalt vil dette oppdages ved at man ikke får utslag på oljetrykksmeteret i bilen, men på min var det problemer med meteret så jeg monterte et manuelt oljetrykksmeter på oljetilførselen til turbo'n for å være på den sikre siden. Problemet var at dette var før ventilen så meteret viste 5bar trykk og alt så bra ut, men i virkeligheten kom det nesten ikke olje til toppen Alt pga. 1-2mm for lange bolter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 19, 2004 hva skjedde mer? merket du det før det var for sent eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2004 Opprinnelig postet av Roger Løfald Problemet var at dette var før ventilen så meteret viste 5bar trykk og alt så bra ut, men i virkeligheten kom det nesten ikke olje til toppen Alt pga. 1-2mm for lange bolter Surt!!!!!!!! Kor mykje som gjekk til Hel*ette da? Lager og kam? ... eller oppdaga du det i tide.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 19, 2004 Merket det dessverre ikke før det var for sent Fryktet et totalras til 40-50000, men ser ut til å ha godt bedre enn forventet. 5-6 lagerbukker gikk til h.....e, men det ser ut til at toppen heldigvis lar seg fikse. Nye bukker osv + linjeboring. Noen små spor/merker i kammene, men fikk de rensket for fastklistret aluminium og polert, så det ser ut til at de lar seg bruke. Må bytte en del ventilløftere som har fått merker, og pga. spon som kom inn i motoren har jeg demontert alt. Alt renset på nytt og alle lager byttet (de gamle hadde gått ca 10 minutter ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 20, 2004 Er dere Trøndertrimmerer forfulgt av uhell eller. Ufattelig kjipt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...