#1 Skrevet August 19, 2006 Skulle ut for å bytte pære i hovedlyset på TTen min idag (Ikke Xenon), da jeg fikk meg en stygg overaskelse...Pæra satt dønn fast. Samtidig la jeg merke til en brun "klump" som hadde samlet seg rundt pæra. Trodde først en eller annen idiot hadde limt fast pæra men etter å bannet hardt en del ganger røsket jeg ordenlig til for å få den ut, og da kom mesteparten av pæra ut! Så da at selve sokkelen som er i en form for plast hadde smeltet rundt pæra og nektet å slippe taket!! Fortvilet ringte jeg den lokale forhandlerer som ga meg den deilige nyheten om at denne sokkelen hadde de ikke løst, og at ny lampe til 3800,- var alternativet.... Så mitt spørsmål er da: Denne sokkelen MÅ da være mulig å oppdrive, en liten plastikk dings som den kan da ikke koste mer enn 25kr. Han jeg snakket med hos forhandleren mente det var samme sokkel i Golf og Passat som det var i TT. Det er altså snakk om sokkelen til hovedlyset, går en brun og en gul kabel inn i denne. Vanlig halogen lykt, ikke Xenon. Om noen skulle ha et godt tips her, eller enda bedre, en defekt sokkel eller lykt de vil selge meg så ville jeg hoppe i taket av glede! Mvh -Bjørnar Kvalvik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2006 Hvis det er selve kontakta bak på pæra du mener, kan du jo i værste fall klippe den helt vekk for så å sette på to passende kabelsko og tre rett inn på stikkerene på pæra. Denne kontakta har hatt en tendens til å brenne opp på a4 b5 og der mener jeg nå at man får løs kontakt iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2006 Nissan har kontakter løst. Er til H7 pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2006 Hvis det er selve kontakta bak på pæra du mener, kan du jo i værste fall klippe den helt vekk for så å sette på to passende kabelsko og tre rett inn på stikkerene på pæra. Denne kontakta har hatt en tendens til å brenne opp på a4 b5 og der mener jeg nå at man får løs kontakt iallefall. Det er selve kontakta man trer inn på pæra som her smelta ja, helt riktig. Jeg er helt evneveik når det kommer til reparasjoner som dette, så jeg får vel prøve å finne som kan hjelpe meg med denne saken. Har hørt rundt omkring og ingen har H1 kontakter i hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2006 H1 er vel bare en kabelsko med plastikkdeksel som du setter på. Gå inn på et verksted og hør med en mekanikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2006 Ville bare legge igjen en kjapp melding her, om noen andre skulle komme ut for det samme; Bilxtra klarte faktisk det min lokale forhandler ikke kunne/ville, de skaffet nemlig en ny H1-kontakt! Så hvis noen skulle trenge dette er det bare å høre på Bilxtra, de hadde det ikke i katalogene sine, men en kjapp telefon til Hellanor løste saken, og den var på plass dagen etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2006 Så faktisk en smeltet H1-kontakt på tåkelyset på Peugeoten på jobb også. Og ja, det var en spesiell kontakt, med både jord og pluss i samme kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2006 Ja, dette var jo hyggelig lesing: mad : Var i dag på Audi Ensjø for å bytte venstre blinklyspære foran, trodde jeg. Men nei, det var noe på baksiden av lykta som var brent, med det resultat at jeg måtte bytte hele lykta. Kosta meg 3100.- spenn: gråter : , og jaggu tok ikke svina 250 kr. for å bytte lyspære i tillegg: bråk : Skulle funnet denne tråden litt tidligere: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...