Anbefalte innlegg

Skal montere dumpventil på A4 1,9TDI for en kamerat. Noen som vet hvor jeg finner gasspedalsensoren? Hvis det er andre som har gjort dette, hadde det vært fint med en liten forklaring:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg veit er gasspedalbryteren/gasspedalmodulen støpt sammen med selve gasspedalen inne i bilen. Mulig du kan finne signalet du skulle trenge der.

 

Ettersom du spør om denne bryteren regner jeg med det er dumpventil beregnet for dieselmotor du skal montere. En vanlig dumpventil beregnet for bensinmotor vil nemlig ikke virke uten videre på en diesel fordi dieselmotoren ikke har noe gasspjeld som stenger og lager undertrykk i motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki:) han har kjøpt et kit med dump til diesel ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-4000.- for å få dårligere respons etter giring? Jaja, hver sin smak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal monteres på enten gasspedalen eller ved dieselpumpa. Du kan måle deg fram til dette med voltmeter. Null og full gass skal vise henholdsvis 0 og 5 volt om jeg ikke husket helt feil.

 

TA GJERNE BILDER!! Er en del som sliter med monteringen av disse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men tøft er det:D puffpuff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-4000.- for å få dårligere respons etter giring? Jaja, hver sin smak :)

 

Betalte 2500,-. Er ikke bilen min, jeg monterer bare;) Får vel prøve å verve fyren til klubben som betaling for jobben;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite tips, har du tenkt å montere en bryter til å slå den av når han ikke vil ha puff og dårligere respons?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-4000.- for å få dårligere respons etter giring? Jaja, hver sin smak :)

 

La oss ikke kommer over på den diskusjonen om "japselyd" osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ligger en kontakt ved gasspedalen om je husker riktig mulig gul ledning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.