Drivakselmansjetter foran A6

Anbefalte innlegg

Noen som har fått byttet dette foran?

Hva pleier slikt å koste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-2500 pr side inkl mansjetten og jobb hos Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-2500 pr side inkl mansjetten og jobb hos Møller.

 

det er jammen meg dyrere enn du trenger å betale. dra på et vanlig verksted..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å py paen....

Koster å være på topp.

Hva koster de normale verkstedene da. 3 - 4000,-?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les litt på forumet, jeg betalte 280.- pr orginal mansjett (hyggelig pris)..

Framgangsmåte når du bytter..

-løsne nedre bærekule

-løsne leddbolt i senter av bremseskive delen,dra ut ledd

-dra av\skjær bort gammel mansjett

-fjern gammelt gris

-sett på mansjett, fyll ca 2\3 av gris inn

-prøvemonter tilbake til knuta, fyll inn resten av griset, sett mansjett i endelig posisjon og vær jævlig nøye med å få festa mansjettene eller så blir det bare gris på felgene.. :rolleye:

 

Kan være greit å få gjort det sammens med noen som vet ca hvordan dette gjøres, jeg fikk dette gjort på et mekonomen verksted for 750.- inkl mva.

De skulle begynne løsne de øvre bærekulene, jeg fikk overbevist dem om at det ikke ville gå, de løsna nedre og vips ferdig på en time.. 8 timer hurtig kjøring fra verksted oppdager jeg at den ene festeremsa ikke satt som den skulle, så en god del av griset hadde ramla ut, kjøpte en vanlig skru strammer og fikk festa midlertidig igjen, skal snart få fylt inn mer gris og stramme skikkelig denne gangen..

 

Dette er en ca guide, basert på det jeg har lest her på forumet og det jeg så selv når dem bytta på verksted, betal iallefall ikke 2000.- hos møller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Jeg har pleid å bruke Audisentrum til forskjellig, og de har edruelige priser.

Forhørte meg engang på diverse arbeid jeg skulle ha gjort hos Erik Arnesen på Bryn,(VWog Audi forhandler) og de skulle ha 18000,- for det. Audisentrum tok 10000,- for samme jobben. Det er nesten litt underholdene kun å ringe for å høre prisvannviddet deres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ett enkelt eksempel, gasspjeld til 1.8t motor (a6 01 mod) skulle møller ha 4000.- for minus noen få % klubb rabatt, fikk nøyaktig samme del fra tyskland via gedsted autoophug i danmar for 2650,- ferdig tollet og levert i tønsberg..

Bytta det selv og fikk resatt spjeldet med vag com gratis etterpå..

 

Der er mange jobber på nyere VAG som ser utrolig kompliserte ut, men som egentlig er ganske enkelt, kan komme veldig billig unna om du kjenner noen som kan litt og du har det riktige verktøyet på plass med en gang..

Eneste du ikke får er garantien på jobben..

 

Det du ikke kan gjøre selv, der skal du sjekke pris minst 4 plasser før du bestemmer deg..

 

Det er nå mine tips..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.