Bilde: Advarsel til TT'eiere ;) (Gjelder også S3)

Anbefalte innlegg

Dette skjedde med en kompis sin bil i dag :rolleye:

ett eller annet som knakk gitt..

145-4542_IMG (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke helt fin hjulstilling: haha :

 

skjedde på en parkeringsplass??

enn om dette hadde skjedd i 200??: eek : ehhh 100:)(er vel i norge)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra positiv camber der ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skjedde i sakte fart.. ville ikke tenkt på hva som hadde skjedd om farta var 100 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skjedde i sakte fart.. ville ikke tenkt på hva som hadde skjedd om farta var 100 ;)

 

vet hva som har gitt etter eller?

 

dekkes dette av garanti/reklamasjon??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt årsaken til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er hentet av viking, men kan vel tenkes at dette er det Multilink greiene til audi? ikke helt sikker.. men det ser jo ut som at noe av understellet har brukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det ser jo ut som at noe av understellet har brukket.

Tror sannsynligheten for det er relativt stor gitt ;)

Enten det, eller noe som har skrudd seg ut og ramla av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er hentet av viking, men kan vel tenkes at dette er det Multilink greiene til audi? ikke helt sikker.. men det ser jo ut som at noe av understellet har brukket.

 

er vel multi klink å klonk som har tatt en ny vending: bh : : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart med en så ny bil da. Men godt han ikke kjørte fort da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en godt kjent problematikk på senkede TT Q og S3'er ? Mener å ha lest noe om dette her på forumet tidligere. Lei sak det der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en godt kjent problematikk på senkede TT Q og S3'er ? Mener å ha lest noe om dette her på forumet tidligere. Lei sak det der :)

 

Er det? Noen som har noe link til det? Slik liker jeg ikke å høre :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe nyhet på TT Quattro det, mer info her:

 

http://www.wak-tt.com/tt/brokencontrolarm.htm

 

 

Takk takk. Noe som bør byttes for å slippe dette? Eller er det bare 1 av 1000......... Var det deg jeg så i dag på Rudskogen litt små "kort" på håret? Uten TTèn....

Tror jeg må komme meg på Mandags treff snart jeg : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre ikke helt ukjent på TT, A3Q, Octavia og andre med lik bakstilling. Det som skjer er at foringene i hjulnavet ruster fast slik at den ikke kan vri seg da bilen fjærer. Dette resulterer i for stor belastning på selve bærearmene slik at de knekker slik som bildene viser.

 

Usikker på om dette er en garanti eller aksjonssak hos Møller, men oppfordrer de som har en slik bil til å sjekke nærmere hos sin Møller forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra positiv camber der ja.

 

Er det ikke negativ camber når bakhjulet står ut nede som på senkede bobler da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk. Noe som bør byttes for å slippe dette? Eller er det bare 1 av 1000......... Var det deg jeg så i dag på Rudskogen litt små "kort" på håret? Uten TTèn....

Tror jeg må komme meg på Mandags treff snart jeg : rolleyes

Var ikke på Rudskogen nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke negativ camber når bakhjulet står ut nede som på senkede bobler da?

 

Jo. Negativ da den peker ut i bunnen og positiv da den peker inn i bunnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditta kan skje.. derfor man BØR ha justerebare camber stag bake når man senka :) kan vel senke litt men ska man bruke bilen til aktiv kjøring å ikke slite bakdekk må man skifte de staga.. kosta vel 2500 + frakt fra usa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditta kan skje.. derfor man BØR ha justerebare camber stag bake når man senka :) kan vel senke litt men ska man bruke bilen til aktiv kjøring å ikke slite bakdekk må man skifte de staga.. kosta vel 2500 + frakt fra usa

 

Har du link og opplysninger fra produsent på disse stagene...??

(En kompis har montert justerbart på sin S3 og vil sikkert unngå slik hjulstilling....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hele opphenget fra en s3 liggende. org gått ca 6k. hvis han eller noen vil ha går det for 1500.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forge, Ecs å noen fler lager dem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette ett problem kun på Quattro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.