#1 Skrevet August 19, 2006 Eg leiter etter felger og dekk til min Audi A4 2001mod. Trur eg skal ha 17", men er også åpen for tips om 18". Så skal det være piggfrie dekk. Noken som har tips om nettbutikker og felgpakker, eller som har brukt til salgs? Kor breie dekk kan eg ha på bilen før det går ut over grepet på vinteren? Skal stå på denne bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2006 Jeg kjører med 17" på A4'n min og det sitter som bare det.. Felga er 8x17 Artec PA med 215/45 falken espia piggfritt.. Beste vinterdekka jeg har hatt iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2006 Jeg kjører med 17" på A4'n min og det sitter som bare det.. Felga er 8x17 Artec PA med 215/45 falken espia piggfritt.. Beste vinterdekka jeg har hatt iallefall.. På min a4 1.8 tq 1997 mod, hadde jeg 17" med 225-45 PIGG. dette skal jeg ikke ha i år! miste veigrepet fullstendig.. så er noen interessert i 17" med 225-45pigg.så har jeg det liggende!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 20, 2006 På min a4 1.8 tq 1997 mod, hadde jeg 17" med 225-45 PIGG. dette skal jeg ikke ha i år! miste veigrepet fullstendig.. så er noen interessert i 17" med 225-45pigg.så har jeg det liggende!! Var de for brede eller for store (17")? Har så smått begynt å tenke på vinterhjul til min VWannabe, og vet ikke helt hva jeg skal velge. Det eneste som er sikkert er at jeg skal ha piggfritt! Har flere muligheter: Kjøre originaldimmensjon, 205/60R15, enten på originale stålfelger eller på lettholdte alufelger. Den rimeligste løsningen da jeg har et sett med bra piggfrie 15" vinterhjul på stålfelg. Men - 15" ser litt smått ut på denne bilen. Kjøpe en felgpakke med 16" alu og piggfrie vinterdekk. 16" ser ganske greit ut på bilen og er nok en grei størrelse på vinterhjul. Kjøpe 17" piggfrie vinterdekk på de felgene jeg i dag bruker på sommerdekka og kjøpe nye sommerhjul til våren En hverken budsjett- eller konevennlig løsning :rolleye: Hva tror folket om dimmensjoner på vinterhjul? Vet at det er flere som kjøre nokså heftige dimmensjoner på vinteren også, men hvordan er kjøreegenskapene og fremkommeligheten med "STORE" vinterhjul kontra mer konservative dimmensjoner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 20, 2006 jeg lurer også på hvor grensen for dimmensjonene på vinterdekk går utover veigrepet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 20, 2006 Trur vel det kommer ann på hvordan veier du kjører på om vinteren. Jeg kjører på fine brøytede ( stort sett ) veier , bortsett fra noen 100 meter "oppi grenda" her. Så for å komme fram på smale , snøfylte (avogtil) og ikke minst isete veier kjører jeg med org.dim. med pigg. Skulle gjerne ha kjørt u/ pigg og større hjul men det funker dårlig desverre.Så skal du komme fram i vinter så tenk først på hvor/hva slags veier du kjører på mener nå jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2006 Jeg kjører på Nokian Hakkapeliitta RSi 205/50-17 og syns det fungerer utmerket (med quattro) Kjører mye under svært varierende føreforhold fra nede ved sjøen til høyfjellet uten at jeg noen gang har angret på mitt valg av dekk/dimensjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 21, 2006 Er det noken som veit kor eg kan få liknandes desse felgane med dekk for ein ok pris? Skal vær 17". Dekkdim veit eg egentlig ikkje, da eg ikkje veit kor breie dekk ein bør ha på vinterføre? Bur på ein plass det stort sett aldri er mykje snø og is. Skal vær piggfrie! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2006 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8127652&sid=5adwBrCln842058&pos=102&tot=330&page=5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2006 Var de for brede eller for store (17")? Har så smått begynt å tenke på vinterhjul til min VWannabe, og vet ikke helt hva jeg skal velge. Det eneste som er sikkert er at jeg skal ha piggfritt! Har flere muligheter: Kjøre originaldimmensjon, 205/60R15, enten på originale stålfelger eller på lettholdte alufelger. Den rimeligste løsningen da jeg har et sett med bra piggfrie 15" vinterhjul på stålfelg. Men - 15" ser litt smått ut på denne bilen. Kjøpe en felgpakke med 16" alu og piggfrie vinterdekk. 16" ser ganske greit ut på bilen og er nok en grei størrelse på vinterhjul. Kjøpe 17" piggfrie vinterdekk på de felgene jeg i dag bruker på sommerdekka og kjøpe nye sommerhjul til våren En hverken budsjett- eller konevennlig løsning :rolleye: Hva tror folket om dimmensjoner på vinterhjul? Vet at det er flere som kjøre nokså heftige dimmensjoner på vinteren også, men hvordan er kjøreegenskapene og fremkommeligheten med "STORE" vinterhjul kontra mer konservative dimmensjoner? Hei, det som er problemet mitt, er at jeg kjører mye på landevei. På samme dag kan det være ny snø-> is føre og Helt bart. Derfor velger jeg piggdekk.. Kjøpte bilen i mars 06, og forriege eier hadde ingen problemer med og kjøre med denne dimmen på denne bilen.. men, jeg opplevde flere ganger at a4èn "slapp". Uten at jeg hadde noe stor fart, eller at jeg gjorde det med vilje... Det jeg tror er at om du skal kjøre, på slike plasser som jeg må kjøre, Så må man ha mindre dimmensjon. jeg tror at min a4 bli for lett.. jeg trur denne dimmen, passer bedre på en tyngre bil, som f.eks a8,s4 o.l.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2006 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8127652&sid=5adwBrCln842058&pos=102&tot=330&page=5 Hmmm...tøffe felger! Kossen er kvaliteten på desse felgane/dekkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2006 jeg lurer også på hvor grensen for dimmensjonene på vinterdekk går utover veigrepet?? Dette er diskutert mye.. Jeg har kjørt en S4 og en S6 på 225/45/17 vinter. På en tung bil er dette ok, selv om jeg et par ganger har merket at bilen "flyter" litt fort på slaps. -Med tanke på en C4; har man dette i tankene når man kjører på slaps så er det bare artig. På en A4 som veier mindre vet jeg ikke helt. hadde 195 på A4n min. Kan tenke meg at det kan være litt skummelt. Har inntrykk av at det har mye å si på hva slags dekk man har på mtp. planing. Hadde Hakka4 pigg 225 på S4, og dette var jackpot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 22, 2006 Har kjørt litt av hvert av dimensjoner, jeg vet hvertfall at jeg i år skal ha 225.40.18 i Nokain RSI, felger er jeg litt usikker på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 15, 2006 Prøve meg igjen eg Noken som har tips om felger og piggfrie dekk til a4en min? 17 eller 18". Helst ikkje mykje over 10.000kr. Er også inntresert i brukte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...