#1 Skrevet August 19, 2006 En kompis av meg har en Audi 80 1,6 som har gått ca. 270.000km som bruker mye olje + at den går veldig ujevnt på tomgang. I luftfilteret på bilen er det avleiringer av olje. Jeg har konkludert med at dette er ventiltetninger og mulig topp pakning.. Noen som har noen andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2006 En kompis av meg har en Audi 80 1,6 som har gått ca. 270.000km som bruker mye olje + at den går veldig ujevnt på tomgang. I luftfilteret på bilen er det avleiringer av olje. Jeg har konkludert med at dette er ventiltetninger og mulig topp pakning.. Noen som har noen andre tips? Ventiltetninger hjelper iallefall bra på oljeforbruket har jeg erfart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2006 Høyst sansynlig som du sier, men kan også være slitne stempelringer slik at mye av kompresjonstrykket havner ned i motorens bunndel. Det vil da medføre trykk i motorblokka/bunnpana, slik at motoren "ånder" mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...