Anbefalte innlegg

noen her som har bygget 3" eksos på s4 c4 avant? skal bygge på min nå og lurer på om noen har et bilde av under bilen etter montering?

grunnen til eg lurer eg at eg ikke er sikker på hvor mange rør bøyer eg trenger og handle inn først! og hvor det er best plass og legge dette?

skal bygge fra turbo og rakerør til bakpotten!

noen som har noen erfaringer og dele?? har ferdig bygd downpipe!

-Eirik-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bygget en 3-4 ganger på disse. Du trenger kun bend ved traversen bak. Veldig greit å bygge på de bilene;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, jeg savner siste biten på min Lasse, blir litt spesielt siden jeg skal montere grenrør. Har du sjangs til å få hjulpet meg med det?

Eirik: lyden blir konge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bygget en 3-4 ganger på disse. Du trenger kun bend ved traversen bak. Veldig greit å bygge på de bilene;)

Du puuuuuuuuuuuus... kan du ikke bygge nytt i rustfritt på min nå:)?:) :) :)

Lasse bygget på min for 3,5 år siden.. selv om det ble inntatt en kasse øl under byggingen så har det fungert knirkefritt frem til nå(skulle gått for rustfrie rør fra dag en så hadde jeg sluppet de "luftehullene" som kom her forlden: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, jeg savner siste biten på min Lasse, blir litt spesielt siden jeg skal montere grenrør. Har du sjangs til å få hjulpet meg med det?

Eirik: lyden blir konge.

Er det frontrør du trenger? Har en kasse med rustfrie bend og flenser til å lage men så var det å få tid til det. Er du veldig hastig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du puuuuuuuuuuuus... kan du ikke bygge nytt i rustfritt på min nå:)?:) :) :)

Lasse bygget på min for 3,5 år siden.. selv om det ble inntatt en kasse øl under byggingen så har det fungert knirkefritt frem til nå(skulle gått for rustfrie rør fra dag en så hadde jeg sluppet de "luftehullene" som kom her forlden: rolleyes

Ja du får det du betaler for:p, kan alltids sy isammen noe til deg men du må ordne plass å stå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det frontrør du trenger? Har en kasse med rustfrie bend og flenser til å lage men så var det å få tid til det. Er du veldig hastig?

Skal ha bilen på bukk i september, begynner å skru med en gang (såfremt jeg får det til), så ville helst ha fått det unnagjort i løpet av de to første ukene i den måneden, eller i verste fall i løpet av måneden, er kun snakk om downpipe ja, ferdig koblet sammen med det andre du tok. Men blir jo litt mikk-makk siden det er grenrør, helt uti skjermen et sted, regner hvertfall med at det går til H hvis jeg skal prøve på det selv.

Hvis du vil begynne med tilpassing av flenser og sammenføyning av turbo og WG en kveld tidligere enn det for å spare tid så har jeg grenrøret og turboen liggende.

Så har du tid har jeg penger :)

Beklager for O.T i tråden din Eirik, jeg skal love deg å få tatt bilde under bilen når jeg har fått den på bukk så kan du få se et oppsett med rake rør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går greit! eg bygger nok eksos denne uken! har vert og hentet meg rustfrie rør og bend idag. så nå mangler bare bakpotten!

hørte lyden av din bil på eikås idag Christian! var LITT mer femmer lyd en i min med orginal anlegg!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjorde det ja, så hyggelig. Det er sånn lyd vi liker,noen synes det blir for mye, jeg gjør ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde av lasse anlegget på min s4...konge lyd ;)

s4 008lite.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også kalt Fusasprint!: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og konge-resonans inne i bilen og brått, hadde samme typen eksos på S6'n min. Ble sinnsykt fet lyd, men litt vel bråkete inne i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og konge-resonans inne i bilen og brått, hadde samme typen eksos på S6'n min. Ble sinnsykt fet lyd, men litt vel bråkete inne i bilen.

litt må en ofre for herligheten ;) har og hørt at en får lettare resonans i avanten? eg reagerer ikkje så mye på det i sedanen min iallefall...men har hørt litt klager fra baksetet...men der sitter jo aldri eg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe lyd forskjell mellom rustfri og vanlige rør?? har hørt på noen biler og synest rustfritt gir en litt skarpere klang? men godt mulig det er bare meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3" rustfri eksos på min, fra turbo. To potter og syns det bråker litt vell mye. Ikke hørt noe andre biler så jeg vet desverre ikke om det er skarpere lyd.

eksos.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe lyd forskjell mellom rustfri og vanlige rør?? har hørt på noen biler og synest rustfritt gir en litt skarpere klang? men godt mulig det er bare meg:)
Rustfrie rør gir litt mer klang enn vanlig svart-stål. Svartstål-rør er mere "dødt",prøv å slå på et rustfritt rør og en svartstål rør så hører du forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, rustfritt frontrør gir skarpere klang ihvertfall. Merka det når eg bygde på min første gangen. Fin lyd det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å sveise rustfritt da akkurat det samme som vanlig..?

Å hvor kjøper man bak potte som er bra å ser bra ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å sveise rustfritt da akkurat det samme som vanlig..?

Å hvor kjøper man bak potte som er bra å ser bra ut..

Beste å sveise med er Tig men det går med Mig med rustfri tråd også men da blir det litt sveisesprut. Kan også bruke vanlig tråd men da ruster sveisen. http://www.jttuning.se har rustfrie eksosdeler og det har vel Torshov Bilrekvisita også...og sikkert mange flere;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke tig apparat bare mig med vanlig tråd, men eksos potte bør man kjøpe på??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3" rustfri eksos på min, fra turbo. To potter og syns det bråker litt vell mye. Ikke hørt noe andre biler så jeg vet desverre ikke om det er skarpere lyd.

Det gamle mitt det:) syntes det var lite lyd i det jeg.. men det var på en sedan.. har S2 no med en potte.. det bråker: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo legge ut noen bilder av et jeg lagde til en S4 avant. bildene er ikke av den beste kvalitet men! det er 3" rustfritt hele veien fra turbo med rustfri sveiseskjøter.

1.JPG

2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk for ferrita å det angrer jeg ikke på på billig å ekstremt feet lyd kjøp ferrita det er det beste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.