Skifte av motorolje i biler med oljekjøler

Anbefalte innlegg

Jeg har fundert litt på om jeg skal demontere oljekjøleren og tømme ut oljen i den samtidig som jeg skifter olje på motoren. Saken er at når man tapper ut motoroljen fra bunnpanna så blir det jo igjen en god del olje i oljekjøleren og rørene. Denne oljen er jo full av grums og partikler slik at jeg aller helst vil få den ut av systemet.

Er det andre som har gjort lignende? man er kanskje noe nøye og pertentlig om man absolutt skal få ut all oljen på denne måten, men jeg mener det er av betydning å få ut mest mulig av gammel olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke så farlig med noen dl. gammel olje blandet med den nye..Bytt heller olje litt oftere.

På den andre side, så skader det ikke å være pertentlig :)

Jeg vet om de som skifter olje en gang ekstra ved oljeskift (et skift for å flushe all gammel olje).. Til formålet bruker de en billig mineralolje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey. Tror jeg tar den ut og renser den i samme slengen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kortere intrvall som nevnt er løsningen- men samler du opp olja og ser så er den sikkert fin og lite grums om det er en motor i bra stand ! :-)

.og filter byttes selvsagt hvert oljeskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grums, skitt og urenheter ligger vel stort sett i filteret......: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vær glad dere ikke har en gammel olje/luft kjølt Porsche 911..

Oljeskift der betyr å tappe av olje diverse steder for å få ut gammel olje..

Tror et fullt oljeskift der er nesten 10 liter olje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.