#1 Skrevet August 20, 2006 Skjedde noe rart idag når jeg kjørte fra Ålesund til Nordfjordeid. Vèl passert Hornindal så begynte begge blinklysindikatorer og fulltlys indikator å blinke vekselsvis. etterhvert så lyste blinklysindikatorene hele tida, og enda sterkere når fulltlyset ble skrudd på.. cruise control virker heller ikke etter dette skjedde. omtrent samtidig fikk jeg problem med lyden i bilen, kan det være relatert? har 2 stk forsterkere, en Phoenix Gold 4-kanaler og en Boss svær monoblokk.. det som skjer her da er at phoenix gold forsterkeren slår seg av så det blir bare bass i bilen, men om jeg trykker ut spilleren og setter den i igjen er det lyd. den kommer også av og til tilbake rett etterpå.. sitter her med skjegget fullt av postkasse og lurer på ting..... noen som har helt råe tips til meg? Takker på forhånd.. Steinar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2006 her er bilder av instrumentene mine når feilen oppstår. skjer hyppigere nå plutselig, kan virke som at det skjer når bilen blir varm.. På bilde nr 1 er fulltlyset på! på bilde nr 2 er fulltlys av. Ikke forveksla bilder, det stemmer at lysene er omvendt.... når parklys blir skrudd på er det samme som når kjørelys er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2006 Har som vanlig hatt akkurat det problemet flere ganger, men med 3 forskjellige løsninger. Når du sier det om forsterkeren samtidig er dette rekkfølgen du bør sjekke i 1) Batteri. Polsko, jordingspunkt, irr, polsko og jordingspunkt. Her holder det ike med å si at det ser bra ute eller at det nettopp er sjekket. Sjekk det igjen. Ta av og på polskoene og skru dem skikkelig til. Løs jordingslednongen fra karosseriet, slip rundt hullet og sett den på igjen men denne gangen med takkeskive innerst of sprengskive ytterst. Klin over noe lakk etter at du er ferdig. 2) Hendlene rundt rattstammen. Ta dem av og kikk etter svidde felt i plastikken og kobberet på blinkerarmen. 3) Instrumentpanelet. Hvordan du sjekker og rengjør dette finner du på smj auto. Nok en gang, lykke til: smil : (ps. du skulle forresten vært i Bergen: vinke : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 21, 2006 takk for tipset Terje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...