Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt problemer med kupevifta.

Den blåser ikke før jeg gir ett skikkelig slag på dashbordet.. Da fungerer den helt fint. På alle trinn. Fungerer også når jeg slår av og på tenningen igjen. Men om bilen blir stående for lenge må den ha ett nytt slag...

 

Dette er en 96-modell a4 med klima.

 

På kanal 1 i klimaanlegget får jeg opp feilkode 18.3 ; (på svensk) Spänning til friskluftsfläkten felaktig - sporadisk

 

Hva betyr dette??

 

Håper noen kan være behjelpelig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Velkommen i klubben!!! Hadde eksakt det samme problemet på min gamle s4.

Det endte opp med at jeg måtte bytte hele viften. Håper det i ditt tillfelle ikke er så ille...

 

Mvh Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke håpe det... vifta har jo en pris på over 3000 kroner... + jobben med å få bytta... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å feilsøke om evt småbrukk i kabler eller noe.

 

Men er kanskje ikke så utrolig lett på den bilen!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 200 sluttet vifta å fungere like før jul. Da var det rett og slett børstene i den som var utslitt, slik at den ikke fikk strøm. Bilen var da gått 180k. Da fungerte viften kun i heftige svinger, slik at det ble kontakt inni der.

 

Feilmeldingen din forteller jo at strømmen til viften forsvinner. Kan som Kristian sier være brudd i en kabel eller et loddepunkt..

 

Blir nødvendigvis litt feilsøking av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.