Feilkoder fra Vag-Com på min A4

Anbefalte innlegg

Fikk kjørt en diagnose på min A4.

Den vil ikke lade mer enn 0,7bar. Normalt 1.1-1.3 bar.

 

Så jeg tok en diagnose på bilen etter lokallagstreffet i alta i helga.

Fikk opp følgende feilkoder:

16518-p0134

16705-p0321.

 

Noe med o2 og noe engine circuit. Men jeg vet ikke hvilke deler jeg må bytte ut.

Noen som kan hjelpe? :)

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du ihvertfall det jeg fant ut om disse.. Kan ikke si noe mer enn det som står der.. Men det er det sikkert andre som kan..

 

P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)

 

P0321 Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Range/Performance

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Det var det jeg også fant ut. Men det var liksom bare "gresk" .:)

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn da var jeg kommet hjem og nå kan jeg ha noen bedre svar til deg vettu :)

 

legger ved noen bilder som du kan se på for å feilsøke..

feilkoder1.JPG

feilkoder2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er for den andre feilmld

feilmld3.JPG

feilmld33.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Takk, men du vet ikke hvor disse kontaktene ligger på motoren? Eller må jeg bare lete etter de?: klø :

 

Kanskje jeg bare tar en tur til Alta Motor, så får de fikse det. :)

 

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den O2-sensoren er lambda sensoren din. Og visst du ikke vet hvor den sitter så er den plassert rett etter turboen. Men selve pluggen til denne sensoren er festet på torpedoveggen rett ved høyre hjørne på motoren din. Er bare å følgeledningen også så finner du den nok.

 

Men den andre vet jeg ikke helt hvor står hen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den andre sitter nede på veiva/svinghjulet.

Sitter to stk der,men det er den med grå plugg du skal måle.

sitter rett bak/under oljefilteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, takk...

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket relè er til bensinpumpa? (merking, nr. etc.)

 

Har målt pluggen til lambdaen, og på 1 så var det 12,5 ohm, og på 2 var det 0 ohm.

Når det gjelder spenningen, så var den normal på 1, og null på 2.

 

Har sjekket sikringen til bensinpumpa, og den er hel.

 

Har ennå ikke fått kommet meg under bilen, slik at jeg får målt den siste pluggen.

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om du har målt litt feil siden du nevner at du har målt over pinne nr 1 og pinne nr 2, men der skal du måle kun over 1 OG 2, og ikke pinne 1 mot jord o.l.

 

Ut ifra sånn jeg skjønner på feilsøkinga så skal du måle motstanden på pluggen til lambdasonden, og da skal du måle på Ohm over 1 og 2 og da skal du ha fra 1-5 ohm. Og dette skal gjøres når motoren er kald.

 

Så tester du spenningstilførselen ved å starte bilen, la den komme seg ned på tomgang og så kobler du fra pluggen til lambdasonden og så måler du over pinne 1 og 2 på den pluggen som går til ledniongsnettet ditt. Da skal du ha ca 12V-14V.

 

Og så tester du om volten ligger å hopper rundt 1V ved å starte bilen og la den gå i 2min. Så kobler du ifra pluggen og måler på pinne nr 4 og jord. )Ikke mot ledningsnettet men mot lambdasensoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Har ennå ikke fått kommet meg under bilen, slik at jeg får målt den siste pluggen.

 

Hilsen

 

Tom Morten

Posisjons sensoren kan du måle i motorrommet, det er en plugg ved siden av lamda pluggen et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gjort alle målingene.

Jeg hadde målt riktig mellom 1 og 2 på kabelen til lambdaen, der var 12 -14 ohm.

Batterispenningen var ok, 13,6V. på kabelen inn til lamdaen.

Mellom 4 og jord på kabelen inn var spenningen mellom 0V og 1V.

 

På den andre pluggen(gråe ved siden av pluggen til lambdaen) var motstanden 518 Ohm mellom 1 og 2, og mellom 1 og 3, samt 2 og 3 var den 0Ohm.

 

Er Lambdaen gåen? siden motstanden er over verdiene? Eller er det noe annet da?

 

Og er det sensoren på veiva som er gåen i tillegg?

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville jo tru at Lambdaen kanskje da er gåen, men skjønner egentlig ikke hvorfor det er så stor forkjell fra A4 til A6.. Men visst du har noen som har en med lik bil og samme lambdasonde så er det jo brae å prøve hans. Er jo dyre de lambdasondene så det er jo litt kjipt dersom den ikke er kaputt.

 

men den andre sensoren vil jeg tru er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville jo tru at Lambdaen kanskje da er gåen, men skjønner egentlig ikke hvorfor det er så stor forkjell fra A4 til A6.. Men visst du har noen som har en med lik bil og samme lambdasonde så er det jo brae å prøve hans. Er jo dyre de lambdasondene så det er jo litt kjipt dersom den ikke er kaputt.

 

men den andre sensoren vil jeg tru er ok.

Skal ikke være forskjell på A4 og A6...er jo samme delenummer på begge to.å være en trykkleif der.

 

Har du prøvd å slette feilkodene for å se om de kommer tilbake?

De kan jo være gamle.

Posisjons sensoren har ingen ting med ladetrykket å gjøre....er den def skulle ikke bilen starta en gang om jeg husker rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sletta feilkodene, og tok en tur. Den koden som kom opp igjen var 16518 koden, og 00635- 26-10, men det var pga. at kontakten til lambdasonden har vært frakoblet.

 

Så jeg er helt rådvill på hva som gjør at bilen min går i nødprogram.

Tror nok at jeg leverer den på verksted for og få det reparert.

 

Kan vel enda prøve og låne lmm hos en kompis for og sjekke det enda.

Har bytta plugger, magnetventil, resirkventil, tenningsmodul, og bygget ny fmic. Men ladeprob. var før jeg monterte fmic`en.

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å koble fra Lmm-en å se hvordan den går da? Kan hende bilen din går rett i nødmodus, men hos enkelte vil bilen gå som den skal. Visst ikek så får du bare prøve å koble fra Magnetventilen selv om den er bytta..

 

Hva er forresten symptomene før den går i nødmodus? Hvordan har du kjørt osv.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å koble fra Lmm-en å se hvordan den går da? Kan hende bilen din går rett i nødmodus, men hos enkelte vil bilen gå som den skal. Visst ikek så får du bare prøve å koble fra Magnetventilen selv om den er bytta..

 

Hva er forresten symptomene før den går i nødmodus? Hvordan har du kjørt osv.. ?

 

Har prøvd å koble ifra lmm, men den er helt lik da. Bilen går nok rett i nødmodus, for den har samme "oppførsel" selv om den er kald. Tomgangen er litt "hakkete".

Så jeg tenkte litt på om det kanskje var en av coilene? siden den "hakker" når den står på tomgang, samt når jeg kjører.

Har gått over slangene i motorrommet med startgass for og se om noen av slangene lekker. Har også prøvd å vri og klemme på slangene mens jeg bruker startgassen.

 

Vil bilen lade maks, hvis jeg fjerner magnetventilen?

 

Hilsen

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut ifra det jeg tror så vil vel bilen da bare lade å lade til den tar kvelden.. Men det er jo bare noe jeg trur og ikke vet. Men vet ihvertfall at ladetrykket ditt vil bli alt for høyt.

 

Det du kan gjøre er å "fjerne" magnetventilen, men fortsatt ha den tilkoblet. Så setter du inn et T-stykke mellom trykksiden og wastegaten for så å montere en ventil som blør av litt trykk slik at du kan få et stabilt ladetrykk.

men et alternativ er å kjøpe TurboXS boostcontroller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut ifra det jeg tror så vil vel bilen da bare lade å lade til den tar kvelden.. Men det er jo bare noe jeg trur og ikke vet. Men vet ihvertfall at ladetrykket ditt vil bli alt for høyt.

 

Det du kan gjøre er å "fjerne" magnetventilen, men fortsatt ha den tilkoblet. Så setter du inn et T-stykke mellom trykksiden og wastegaten for så å montere en ventil som blør av litt trykk slik at du kan få et stabilt ladetrykk.

men et alternativ er å kjøpe TurboXS boostcontroller..

 

Okei... Jeg får muligens lånt meg en boostcontroller, så jeg får prøvd litt.

 

Tom Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.