#1 Skrevet August 21, 2006 Har nettopp kjøpt meg en 02 Audi a4 Avant 2.0 MLT, og meldt meg inn i klubben . Er veldig fornøyd, bortsett fra en ting. Når jeg kjører i en dump i sakte fart, kommer det ofte en kort tynn pipelyd fra bilen (som om en liten mus piper:) ), aner ikke om det er fra demper eller forstilling. Det er ikke noe klunke lyd, som ofte indikerer feil i hjulopphenget. Hører det bare hvis jeg har vinduet åpnet. Ellers er bilen fast og fin. Har noen erfart dette og vet hvorfor?. Er det en foring som er slitt, eller noe sånt? Hilsen Håkon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2006 Kan legge til at hvis jeg kjører over flere dumper etter hverandre i ca. 10-20 km/t høres det nesten ut som fuglekvitter:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2006 Jekk opp bilen, bruk et spett eller lignende under hjulet for å kjøre hjulet opp og ned, spray WD40/olje på en og en gummiforing og hør om det forsvinner. Spray det du finner av gummi på fjær/demper og hjuloppheng, en om gangen slik at du hører hva som er synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2006 Har akkurat det samme på min bil. 02 A4 avant. Er på det venstre framhjulet. Mistenker noen foringer eller noe slikt ja..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2006 Ok, takk for svar:) Skal se på det til helgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...