Vandring mellom girkasse og drivaksling.....??

Anbefalte innlegg

har merket at den "koppen" (se bildet..) som drivakslingen står fast i på girkasse-sida er ganske stor vandriv på... kunne dra denne inn og ut snart 2 cm...er dette normalt??

 

Har akkurat hatt av drivakslingene og rengjort leddene og skiftet mansjetter på begge sider... monterte dette sammen igjen.. og nå har det kommet noen "knekkelyder" der fremme ved sving, og brå brems....

 

kan det være noe jeg har gjort galt? Og skal det være så stor vandring på de koppene??

girkassa (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal sitte fast inne på et låseklips, det hjelper ikke om du banker de helt inn igjen? Er klipset dårlig eller falt av må du bare skru av leddet og dra ut flensen. (ps, kjøp girolje for denne renner ut)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..var jo igrunn ikke så mye borti denne flensen da... skrudde bare av og på akslingen... :confused:

 

Så denne skal sitte helt fast altså? Litt vanskelig å banke den på plass nå når alt er skrudd sammen igjen.... Er det dette som kakkler da? eller kan det være andre ting? skjedde etter den kvelden jeg holdt på med dette...

 

 

er det bare å dra flensen rett ut? eller må jeg gjøre noe spesiellt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at jeg bare ser på ETKA, så jeg er ikke 100% sikker men det ser ut som samme systemet som div. franske biler bruker. Det er bare en ring rundt flensen som presses inn og på plass. Det er bare å spette ut flensen.

 

At dette kakler tviler jeg på. men kommer akslingen langt nok ut så vil giroljen renne ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan bekrefte/avbekrefte at desse flensene skal være "FAST" ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koppene er fast på min S4.... 92-mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min og, både foran og bak. De er festet med en bolt i senter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de sakl sitte fast ja, sitter en låse ring under et svart plast/metall lokk i midten.. gjorde iallefall det¨på en golf 3 og golf 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.