Anbefalte innlegg

Det var bare denne avgiften som Bergen manglet.

 

PIGGDEKKAVGIFT

PIGG-GEBYR

 

Og kan noen forklare hvorfor vi betaler veiavgift? eller bompenger på stamveinettet? og 50% avgift på bensin/diesel?

 

: bh :: bråk :: gråter :: eek ::fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit ikke om jeg skal le eller grine av dette! Faen assa!!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøre piggfritt ;)

 

Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.

Choose a fucking big television, choose washing machines, cars,

compact disc players and electrical tin openers. Choose good

health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed

interest mortage repayments. Choose a starter home. Choose your

friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a

three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.

Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.

Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing

game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose

rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable

home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up

brats you spawned to replace yourself.

 

Choose your future.

 

Choose life.

 

Freedom of Choice......................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fålkens.. dokkar trengar for faen isje pigger i bærgen!! er vel mest behov for dekk med gode vannegenskaper: smil : : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig det, har kun kjørt piggfritt de siste 3 vintrene, sverget til pigger før eg fikk øynene opp. På en annen side kan det forsvares i enkelte tilfelle med pigger og, men jeg kombinerer piggfritt med quattro og det funker kanon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kjøre uten pigger er = null grep på glatten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt ett piggdekk på noen av bilene mine, har heller aldri hatt problemer!! Er bare å ta det mer med ro om vinteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke dra igang noen debatt om dette, men har kjørt vintre både i Oslo-området, på indre Østlandet, i Ålesund og i Troms, og har aldri en eneste gang hatt noe som helst problem. Hadde piggdekk på en bil fordi jeg fikk med ganske greie dekk da jeg kjøpte den, men ble gal av det bråket og byttet dem ut etter et par måneder.. Nå er det ganske godt bevist at det er kun på is med vann på pigger har noen fordel å snakke om også, så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en miljø gevinst med å innføre dette, og vi har vel oss sjøl å takke. I fjor snakket de om at hvis prosentandelen med biler med piggfitt var XX% så ville det ikke bli innført piggdekk avgift.

 

Politikerene innfører dette rimelig raskt, men andre ting treneres gjennom byråkratiet... f.eks veiforholdene og barnehage utbygging.

 

Det er helt sikkert noen som kjøpte seg piggdekk på sein vinteren i år. Gode priser på dekk hos forhandler... hadde disse kjøpt pigg dekk hvis de visste at det kom til å bli innført en slik avgift?

 

Jeg er glad jeg tynte dekkene mine så lenge som jeg gjorde. Jeg skulle uansett ha nye vinter dekk, og nå får jeg 800 spenn av byrådet. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er like greit, men synd for piggfantastene da... Er så sinnsykt mye støv og skit på veiene om vinteren at det er til å klikke av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns piggfritt er bedre å kjøre enn pigg jeg da.. er ren bs at piggfritt er døden på is, merker nesten ikke noe forskjell. Og så slipper man den jævla duringen når man kjører på bar asfalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare hatt piggfritt på mine biler, og funker flott det.

Bortsett fra den dagen det var polert blåis på parkeringsplassen på jobben. Å bremse kunne man bare glemme, flaks at jeg ikke hadde god fart:) Folk har krasjet der før for å si det sånn:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må ikke helt glemme at på is så er piggfrie dekk nesten avhengig av at noen med pigger i dekkene har kjør før deg og revet opp isen litt da....

 

Kjører forresten selv pigfritt men det er fordi jeg ikke trenger piggdekk her jeg bor og for å slippe den ekstra avgiften.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å kjøre opp til meg med piggfrie dekk så skal dere få se at NOEN virkelig trenger piggdekk ..... tipper MANGE kommer til å kjøre piggdekk nå også.. ivertfall når brøytingen SAMTLIGE plasser er så dårlig som den er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å kjøre opp til meg med piggfrie dekk så skal dere få se at NOEN virkelig trenger piggdekk ..... tipper MANGE kommer til å kjøre piggdekk nå også.. ivertfall når brøytingen SAMTLIGE plasser er så dårlig som den er..

 

Kommer fint opp med quattro, verre ned igjen viss det er blåis da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo aldri noe skikkelig med vintervær i bergen, de er jo hysteriske til å salte så fort det kommer noe. Har klart meg med 25000km i vinter på piggfritt, har testet så å si alle strekningene mellom stavanger og ålesund, ikke noe problem what so ever!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfritt funker det. Får avsmak av skyttergropene i veibanen og alt støvet som piggdekk sikkert bidrar mye til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt piggfritt på alle mine biler de siste 7-8 årene.

Funker fint. Har en del å si hvilke dekk det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt piggfritt på alle mine biler de siste 7-8 årene.

Funker fint. Har en del å si hvilke dekk det er.

 

 

Helt enig her ja. Har også kun kjørt piggfritt, inkludert på caddyèn som jeg bruker på jobb ( ikke akkurat verdens beste på vinterføre!). Men kjøper man "jalla"dekk så kan man ikke vente så mye. Når det gjelder dekk så får man det man betaler for. Spander litt penger og kjøp nordiske vinterdekk.

Fikk med europesiske piggfrie dekk på ene audien min. Disse var ubrukelig på snøføre, men så er de jo også kun beregnet for litt slaps på autobahn....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer fint opp med quattro, verre ned igjen viss det er blåis da:p

 

men så var det jo sånn en gang da, at jeg har fwd :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uansett en prinsippsak, byrådet sier at de skal bruke de ekstra forventede millionene på "grønne tiltak", hva no enn det skal bety , er nok uansett ikke en krone som går til veiformål.

Jeg sluttet med piggdekk etter jeg fikk quattro og abs, har aldri hatt problemer. Men er nok uansett mange der ute som blir tvunget til å kjøpe nye dekk eller betale enda mer i avgift på å eie en bil - mens de allerede sliter fra før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at alle 4x4 kjørerene her sliter med grepet uten pigg? Jeg kjører piggfritt. Ingen preblem med det der jeg bor. Hadde tidligere en bil med bakhjuls trekk. Den hadde også piggfritt. Jeg synes at det er absolutt ingen problem med det. Alt må avpasses til fart uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 225/40-18 piggfritt , fungerer glimrende her i bergen + en tur til kvamskogen av og til. Må bare bruke hodet som sagt lenger oppe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uansett en prinsippsak, byrådet sier at de skal bruke de ekstra forventede millionene på "grønne tiltak", hva no enn det skal bety , er nok uansett ikke en krone som går til veiformål.

 

Jupp. Hadde man sett at de pengene som bilhold i Norge koster hadde gått til opprustning og vedlikehold av veinettet hadde jeg ikke hatt noen problemer med dette. : bråk :

 

Hvis veiene hadde vært ok, samt at brøyting og strøing hadde blitt utført, så kunne alle brukt piggfri....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.