S-Line ligaens Raid til VACN Bergen 2006. En suksesshistorie?

Anbefalte innlegg

Ligaen var igjen klar for et nytt raid og denne var Bergen lokallag sitt treff pekt ut som det perfekte offer. Her er min historie:

 

I mye arbeid fikk jeg tatt meg fri klokken 14:00 fredag 18. august og satt kursen som Drammen... svingte innom en bensinstasjon i Drammen og der møtte jeg jaggu Roger Kristiansen, stjernegrisemedlem i S-Line ligaen.

 

bergen_2006_1.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Tilfeldig nok skulle vi begge turen over fjellet til årets siste stortreff. Vi satt kursen sammen over fjellet og valgte ruten over Kongsberg, Geilo og Hardangervidda. Vi fikk også erfaringen med hvordan det er med store og små bremser ned bratte bakker mot Geilo.

 

bergen_2006_2.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Godt oppe på Hardangervidda møtte jeg jaggu Roger Kristiansen igjen. Han stod å lente seg på bilen, så vi tenkte det var på tide med en stopp for å knipse noen bilder.

 

bergen_2006_3.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_4.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_5.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_6.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Kursen gikk videre med mange spennende utfordringer ned Hardangervidda. Nedoverbakker er bl.a. veldig skummelt for spanjoler. Ved nede på et lavere nivå nærmet vi oss en ferje, og da vi møtte en bunke med biler litt for tidlig fikk vi panikk for å ikke rekke fergen. Dieselene sotet ned dalen på vei mot fergen, men dessverre hadde fergen større dieselmotor denne gang. Vel ankommet kaia møtte jeg utrolig nok Roger Kristiansen nok en gang sittende på en sten i vannkanten. Han skulle visstnok på et treff i Bergen, så vi valgte å ta følge.

 

bergen_2006_7.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Turen gikk så radig resten av veien, og da vi ankom "Våssafårens hjemland" så følte vi at vi nesten var fremme... dog skulle Jan Sagstad ødelegge moroa med å si at det var halvannen time igjen. Vi klarte dog å knekke Jan sin teori, uten å si noe mer. Vel framme i Åsane/Bergen hos verdens desidert mest gjestmilde mann, Jan S, så ble det konsumert noe alkoholholdig drikker og sloknet pent ut i nattens mørke.

 

Oppe friske og raske på lørdagen gikk jeg på utsiden for å... "Nei, så søren!! ROGER?!?! Er det deg??!" - Der var Roger Kristiansen igjen. Utrolig snodig å treffe på denne karen over alt. Han stod utenfor Jan sin villa og gnikket på konebilen sin. Jeg kastet meg på lasset og fikk gnikket litt selv også gitt.

 

bergen_2006_8.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_9.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Så ble Jan inspirtert av vaskingen og ville også spyle over litt. Men da han kjørte sin turbomatede familiebil utav garasjen så bestemte et stabstag seg for å være fyllesyk... derav bar det avsted ned i Bergens mest harry gater for å plukke opp en ny del til stabstaget. Geni-mekaniker Jan fikset så sin egen rakett på et blunk.

 

(Her fra turen for å hente staget)

bergen_2006_10.jpg

Bildet høyoppløselig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det Street-Legal på Eikås, noe vi selvfølgelig måtte innom. Der kjørte det masse rare biler med mye rare lyder. De fleste var visstnok amerikanere (jøss, lager dem også biler?). Men dem var ikke så flinke til å svinge, så dem kunne bare kjøre rett frem og hadde derfor laget en rett-frem-bane. Men uansett å mye disse rare rett-frem-bilene prøvde seg så ble det Ford og Audi på pallen gitt, og.... "NEI!?!? ROGER?!?! JØØØSESSES LAND!! Er du her også?!", sa jeg da jeg overraskende så Roger igjen... Jeg traff nok en gang på denne karen som også hadde forvillet seg ned blant rett-frem-bilene.

 

bergen_2006_11.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Kvelden kom fort og det var tid for bønnemøte på Bergen Camping. Alle Volkswagen og Audi disiplene møttes til bønn utenfor hyttene sine. Trond valgte å starte møtet med å fylle opp sin evigvarende kanne og synge en salme:

 

bergen_2006_12.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Konemor synes dog ikke Trond sin samle var like underholdene og valgte å le av det hele. Hun fant trøsten i flaske i stedet og er nå lykkelig gift med Hr. Tuborg:

 

bergen_2006_13.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Nok en gang traff jeg på kjente og fikk et glimt av Terje og Roger som mediterte. Terje prøvde desperat å rote frem sine mørke sider, men søt som en liten rosa bamse han er ble forsøket ikke vellykket.

 

bergen_2006_14.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_15.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Publikum hadde han også...

 

bergen_2006_16.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Så ble det sent og snart lysnet det igjen. Da var det på tide å ta seg en høneblund:

 

bergen_2006_17.jpg

Bildet høyoppløselig

 

... men så bråvoknet sleeping-beauty:

 

bergen_2006_18.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Kvelden var kommet og med mye alkohol i blodet begynte hormonene til Roger å koke. Inne på hytten lå en lekkerbisk å ventet på ømme ord fra Roger og tiden kom da nye Audi-fans skulle bli produsert. En liten smakebit av hvor heldig Roger var den natten:

 

bergen_2006_19.jpg

Bildet høyoppløselig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag... etter 3 timer søvn var det på'n igjen. Opp tidlig for å komme seg på helgens høydepunkt, et treff man sjeldent skulle glemme. Da jeg kom på plassen ble jeg totalt overrasket over å nok en gang møte Roger Kristiansen, en kar som satt og skrev sin bils livshistorie.

 

bergen_2006_20.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Vi tittet litt på bilene som var kommet for å bli vist frem og fant mye spennende:

 

bergen_2006_21.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_22.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_23.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_24.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_25.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_26.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_27.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_28.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_29.jpg

Bildet høyoppløselig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bergen_2006_30.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_31.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_32.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_33.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_34.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_35.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Litt utpå dagen streifet jeg nedover plassen. Og tror du søren ikke jeg fant Roger igjen?! Klistret i speilet til TT-Thomas... roger hadde satt fast et følehorn fra en snegle i tennene.

 

bergen_2006_36.jpg

Bildet høyoppløselig

 

Det var mye lekkert å se denne dagen, ikke bare biler...

 

bergen_2006_37.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_38.jpg

Bildet høyoppløselig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... dagen ble avsluttet med at Roger kysset Terje hadet og S-Line mafiaen satt turen over fjellet mot det blide østland. Turen gikk denne gang over Hemsedal hvor vi var så heldige å få oppleve innendørs neonlys.

 

bergen_2006_39.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_40.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_41.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_42.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_43.jpg

Bildet høyoppløselig

 

bergen_2006_44.jpg

Bildet høyoppløselig

 

S-Line mafiaen ble splittet med Krøderen og savner hverandre fælt allerede. Nå planlegger dem allerede neste Raid, så her kan ingen være trygge.

 

Den seriøse delen av oss ønsker å takke Jan Sagstad for utrolig gjestfrihet, et utrolig utrolig bra gjennomført treff og for at han er en entusiast i miljøet vi skal lete lenge etter. Jan fortjener applaus fra alle som sitter å leser denne tråden for å være et ikon i et stort miljø.

 

Ellers en takk til alle på treffet for mye moro og sosialt samvær, og vi gleder oss som noen unger til neste gang.

 

Hilsen S-Line pikene Roger og Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra skrevet og meget bra bilder!

 

Litt OT: hva slags kamera og objektiv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: hva slags kamera og objektiv?

 

Canon EOS 20D med Sigma 10-20mm objektiv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men jøss!!! Andreas, er du på forumet også? Det hadde jeg aldri trodd. : faint :

 

Bra tråd, men litt nærgående fortograf som tok en del av de bildene der gitt? Hehehe.

 

Takk for turen da pus.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men jøss!!! Andreas, er du på forumet også? Det hadde jeg aldri trodd. : faint :

 

Bra tråd, men litt nærgående fortograf som tok en del av de bildene der gitt? Hehehe.

 

Takk for turen da pus.;)

 

ROGER?! Nei, så ... dæsken døtte!! Du er jo overalt... Det var virkelig koselig.

 

... og er litt rød i kinna etter en rødming da det viktigste i hele tråden min er min hyllest til min kjære og elskede Roger som holder ut med meg gang på gang. Er få livsledsagere som er så trofast og gode å ha med å gjøre. Takk for at du finnes, pus!

 

... for å vise hvor bra vi to har det, så legger jeg ut et bilde av senga vår som vi pleier å ta med rundt forbi. Den kan man forøvrig putte en femmer på så vibrerer den... vi liker det ;)

alpineredbed12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pus da, det der er privat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være litt av en opplevelse å sitte på med dere, siden dere åpenbart på mesterlig vis klarer å styre unna alt som kryr av insekter på denne årstiden:tilber:

 

Etter min 90 mils tur forrige uke så bilen mer ut som det fluepapiret jeg har savnet på jobb de siste dagene: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NÆMMEN I ALLE VERDENS LAND OG RIKER.... ANDREAS....OG ROGER. Her inne på VACN forumet, det er det rareste det hadde jeg aldri trodd, nei nå står vel ikke verden til... jaja så koselig. Fin tråd er det også gitt og takk for nok et flott treff sammen med dere. At jeg skulle treffe på dere.. begge iBergen var mer enn jeg kunne håpe. Og at jeg traff dere fler-og-tredve ganger var ikke i min villeste fantasi men det var like kjekt og minst like overaskende hver gang! Takk takk begge 2:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott billedserie, og godt skrevet Andreas! : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.