Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har demontert motoren min og gjort den klar for borring etc.

men lot merke til at rådene mine ikke ser slik ut det er beskrevet i begge mine reparasjonsmanualer (Bentley og en tysk manual).

 

I manualen er det tegninger av rådene som viser noen slags hull eller innstansede merker, en nederst på selve råden og en på tilhørende rådedeksel (Rod Cap). Disse merkene skal peke i retningen av veivas reimhjul.

 

På mine råder er det derimot merker som uthever seg (alså forhøyninger), en nederst på selve råden som står litt ut og tilsvarende på tilhørende rådedeksel (Rod Cap).

 

Er det disse uthevningene som skal peke mot reimhjulet?

 

Tror jeg rota litt når jeg satt sammen rådene igjen etter å ha tatt de av veiva og snudde noen av dekslene.

 

Uthevningene forteller kanskje hvordan dekslene skal orienteres på råden? Dvs delene med uthevninger skal ha samme orientering? Det ser ihvertfall slik ut på slitasjesporene :-)

 

Takker for alle svar.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.