#1 Skrevet August 22, 2006 Har akkurat byttet skiver og klosser fremme og bak, samt calippere bake på min Audi A4 96-mod. Bremsene fungerer bra. Og pedalen er god og fin. Men når jeg bremser ned og kommer mot 10-15km/t så kjenner jeg en tydelig "lugging" eller "rykking" i pedalen. Det kommer og en "knirkelyd" som minner om noe stål som knirker mot et lr annet. Men som sagt er det igjen da bare ved lav fart. Og ellers funker det slik som det skal... Jeg vet en skal kjøre ganske mange kilometer før bremsene er kjørt inn og helst unngå hard oppbremsinger. Så jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer og dele``? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2006 Har du banket og slått på noe ved demontering av de gamle bremsene? Tenker da på om abs sensorene kan ha ujustert seg foran da disse bare sitter presset inn i fjørbeinet. Hvis de sitter litt for langt ut vil abs slå inn i ca den hastigheten du nevner og pumpa lager da en tikke/knirkelyd samtidig som pedalen rister. Forsøk i så fall å banke sensorene helt inn i fjørbeinet igjen med en gummihammer e.l. Ikke bruk noe vanvittig kraft slik at du ødelegger dem da... En annen ting som kanskje kan lage lyd iallefall er om skjoldet bak skiva er blitt bøyd så det ligger inntil bremseskiva. Mine tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2006 Jeg har tatt av calipterene igjen, filt ned spora til bremseklossene så der ikke skal være noe rust som hindrer klossene i å gli normalt. Når det gjelder ABS sensoren så skal jeg se på det. eneste plassen jeg ser for meg dette kunne skjedd må være bake. For jeg vet jeg kom borti den med albuen da jeg holdt på der. Er bare det at jeg synes å kjenne det er fremme det rykker. men det kan være jeg ikke er så god til å kjenne etter likevel:P edit: takk for tipset. skal sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2006 nå funker det fint filte rent sporet til bremseklossene og justerte på avstanden til abs.sensorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...