#1 Skrevet August 22, 2006 Hei 1) Jeg veit at det er en sikring som går på std-alarmen, sentrallåsen og dørlyset i bilen. Std-alarmen min bugger litt og uler av og til om natta. Ved å sikringen så forsvinner sentrallåsen og lyset inni bilen. Noen som har klart å koble ut std-alarmen ?? Veldig takknemlige for tips ??? 2) Styresentralen ? Ligger den under settet bak på bilen min ?? like ved batteriet ?? 3) Tenkte jeg skulle kjøpe meg nytt batteri. Det batteri fra Biltema må jeg til stadig lades opp igjen. Har hørt at "tørr" batteri er det beste som fins. Eller er det like greit å kjøpe ett vanlig batterie på f-eks Torshov Bil til ca 600 kr ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2006 Ingen som har en kommentar eller to ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2006 fordelene med tørrbatteri//gele er at disse tåler en støyt & har gjerne høyere kapasitet. Bakdelen er hvis du glemmer lysene og tapper batteriet helt, da har du skutt gulllegget å må hoste opp nok en tusenlapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2006 fordelene med tørrbatteri//gele er at disse tåler en støyt & har gjerne høyere kapasitet. Bakdelen er hvis du glemmer lysene og tapper batteriet helt, da har du skutt gulllegget å må hoste opp nok en tusenlapp. I manualen til Stinger-batteriet mitt står det at batteriet vil kunne lades opp til full kapasitet selv etter 350 totale utladinger. Et vanlig batteri vil miste kapasitet selv etter en utlading. Om en kjøper et dypsyklus-batteri (feks. Stinger/Odyssey, Optima) så vil det tåle slikt samt kunne levere mye strøm. Har merket stor forskjell vinterstid med mitt Stinger SPV44. Til tross for at det er en god del mindre enn Bosch-batteriet som sto i, så funker det helt overlegent mye bedre når det er endel blå ute. Drar starteren mye lettere. Kan anbefale et slikt batteri på det varmeste. Når det gjelder orginalalarmen så er denne en del av styringen/pumpa til sentrallåsen. Går et godt knippe med kabler inn på den, så er sikkert noe som kan klippes der for å deaktivere den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...