Hvordan fjerner dere knirk i dashbord/interiør?

Anbefalte innlegg

Har fått en irriterende knirkelyd fra hullet der lysbryteren kommer ut på dashbordet. Den forsvinner hvis jeg holder på lysbryteren eller panelet rundt, men det er litt vanskelig å kjøre slik...

Noen som har tips på hvordan man kurerer slikt?

Kan noe smøres i åpningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bli artig å se hva folk svarer. Har en A4 som knirker overalt innvendig.

Multiknirk inni i kupeen.

Før ble jeg hysterisk, men nå bare ler jeg hvis jeg hører en ny lyd. Jeg har gitt opp.

Trur jeg må skifte hele interiøret skal jeg få det stilt.

Anlegget på FULLT er løsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visse ting kan kjapt og enkelt fikses med møbelknotter. Hadde disse overalt i min S4. -Men da er det jo vitalt at de ikke vises, for det ser ikke bra ut.:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt det.. Tviler på at det er løsningen for meg da hullet lysbryteren kommer ut av er nøyaktig like stort som bryteren.

Hvis jeg legger noen form for smurning rundt der vil det kanskje bli bra.. Noen forslag på hva jeg kan smøre med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører gammel Einser og der er knirking standard men kjipt å høre på i lengden.

Har finni 2 ting som fungerer:

1. Filt eller møbelknotter der det er plass.

2. Silikon eller helst teflonspray der det er trangt...typisk brytere og deksler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom gjerne med noen vindunderkurer her altså .. det trenger jeg.

Har dirring som kommer fra noe inni dashen på midten et sted, dirring i taket og klapring i belte-festet på B-stolpen.

Det med taket er mest irriterende, for det er rett over førersetet. Høres nesten ut som det ligger noen plastikkbiter og dirrer mellom taktrekk og tak.

Hender jeg blir så forbannet at jeg kliner til taket, og da forsvinner det i noen minutter. Men er redd jeg kommer til å bukle taket skikkelig en dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflonspray hørtes interessant ut. Hvem selger slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflonspray hørtes interessant ut. Hvem selger slikt?

Tess ol sjapper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt siliconspray med hell. En liten sprut og tørke av overflødig. Kjøpt på biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørpakningstick er vel silikon. Bør ikke den kunne brukes også? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta med spray på treffet i morgen. Den sticken kommer bare til å lage masse gris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superb, da får vi testet om silikonspray er svaret folkens!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tunap har noe interiørrens som funker bra på knirkelyder, samler ikkje støv heller, er også veldig effektiv på sikkerhetsseler som er trege å "spole" inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også noe knirking her og der og rakling fra no plastikdrit...jeg dør hver gang det dukker opp. er helt herlig de gangene det faktisk er stille :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker vel kanskje best på skinn/lær, men prøvde noe på en bil på jobben her om dagen som hindret knirk fra skinnseter i den bilen. På nabotomta til jobben ligger nemlig Bilpleiesenteret og de hadde noe som gikk under navnet lærfett fra Meguiars som vi smurte på ca der knirkingen var. DET BLE STILLE!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fant ut var greit med siliconsprayen var at du har trykk og dermed kommer inn i sprekker så man slipper demontere alt. Bilen nmin var værst ved midtkonsollen. Det ble veldig bra. Var dessverre på bilferie sydover da knirken kom (Da vi kjørte ut av Kiel ferga). Satt oh hørte på lyden i 5000 km over 2 uker før jeg fikk ordna det. Det var irriterende det!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.