Hvilken kam er best? (Audi 90)

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte kamaksling på 90`en men har ingen peiling på hvilken jeg skal / kan ha? og hva som gir best effekt.. er en 2.2 10V

 

noen som kan slenge ut noen forslag og kanskje priser? :P

 

på forhånd TAKK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her må være ett bra alternativ for de som har vurdert å sende toppen sin

til porting. Koster noen kroner, men du slipper å vente i ukevis på å få igjen

toppen, noe som selvfølgelig medfører at bilen ikkje kan brukes mens du venter. Her får du topp komplett med 272 graders kam ferdig porta og polert med 40mm ventiler og alle monteringsdeler. Røkk av original topp, bolt på modifisert topp. Så kan du jo selge originaltoppen til en uheldig person som

"glemte" å skifte reg reim: smil :http://www.blauparts.com/featured_items/cyl_head_kit.shtml

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hoho, den siste der som du kom med, Øyvind, frister VELDIG, men pengene rekker desverre ikke til foreløpig.. Men jeg er egentlig ganske blank når det kommer til motoren på bilen.. Hvor mye må egentlig gjøres når / hvis jeg skal skifte kam selv?

 

Ellers, takk for gode råd :) tror nok jeg kommer til å kontakte Velox Motor Tuning og høre med de..Men trenger litt mer info om hvor mye arbeid det ligger i en sånn operasjon før jeg går i gang med å bestille deler?!?! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør skifte reg reim og vannpumpe samtidig, visst du ikkje veit når det

var skifta sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannpumpa skifta jeg for 2 uker siden og regreima var skiftet i fjor vår, så den har jeg latt være å skifte da bilen ikke har vært kjørt så mye siste året + reima ser omtrent ut som ny. men jeg tenkte mest, når jeg spurte, på hvordan jeg gjennomfører hele operasjonen.. vet ikke om det funker å bare skifte kammen? eller må jeg har nye ventiler osv osv, og er det hydrauliske løftere på denne motoren? regner med det kan være lurt å skifte tetninger ?!?!

bare å komme med råd her altså : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du må finne ut av er hvor mye kronasjer du vil legge i det. Om du kun skal bytte kam (3000-3500 kr), Eller om du skal porte toppen og bytte til stivere fjører, større ventiler. Velox motor tror jeg har fastpris på porting/ fresing av nye ventilseter for 7 lapper. Ellers så kan jeg anbefalle Erik Bjørvik, han driver også med porting/renovering av topper. Du når han på ebbm@online.no.

 

Toppen din har hydraulisk løft ja. Når du først har av kammen, vil jeg anbefalle deg å bytte disse hydrauliske løfterene samtidig. Det er disse som forårsaker tikking i 5'ern etter noen år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du må finne ut av er hvor mye kronasjer du vil legge i det. Om du kun skal bytte kam (3000-3500 kr), Eller om du skal porte toppen og bytte til stivere fjører, større ventiler. Velox motor tror jeg har fastpris på porting/ fresing av nye ventilseter for 7 lapper. Ellers så kan jeg anbefalle Erik Bjørvik, han driver også med porting/renovering av topper. Du når han på ebbm@online.no.

 

Toppen din har hydraulisk løft ja. Når du først har av kammen, vil jeg anbefalle deg å bytte disse hydrauliske løfterene samtidig. Det er disse som forårsaker tikking i 5'ern etter noen år.

 

 

AAAAAAAH, det forklarer tikkingen da vil jeg tro.. eller.. jeg er ikke sikker enda, da jeg ikke hørte etter på dette når jeg kjørte bilen hjem og har ikke hatt den varm etter bytte av vannpumpe (av en eller aen grunn blir det utsatt å kjøpe kjølevæske)

 

Men sånn økonomien er nå, blir det nok bare en lettere overhaling av toppen som jeg gjør selv.. blir sikkert bytting av løftere og tetninger i første omgang.. så får vi se når pengene begynner å rulle inn (skal i lære nå så tviler på det skjer noe store forandringer i økonomien enda :P) men takk for tipsene :) skal skrive ned mailen til Erik.. han kommer sikkert til å høre fra meg når jeg finner ut at jeg vil ha mer krefter.. foreløpig holder det egentlig med de hestene jeg har i bilen.. forholdsvis fersk bak rattet og har kjørt 1.8 som førstegangsbil.. så 5`eren var en ny verden kan man si : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tikking i motoren bør du absolutt bytte løftere og tetninger visst kammen skal ut, ellers risikerer du å måtte ta samme jobben en gang til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette blir nok den foreløpige planen på bilen.. tror jeg som sagt, venter litt med kvassere kam osv.. tusen takk for hjelpen folkens.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.