Anbefalte innlegg

Audi Coupe Quattro, Typ89.

 

Høyre drivaksel på bakdiffen og røret mellom bakre og midtre eksos har en del olje på seg, hvor kan denne oljen komme fra? Regner med det er en tetning eller en pakning på drivakselen som er morken, hvor kan dette være? Ser det kun er på høyre side, ikke venstre. Mansjetten er fin.

 

Hvordan ser man hvor mye olje det er på diffen, og hvor fyller man på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er olje på drivflensen på diffen, altså den delen akslingen/leddet er skrudd inn på, er det simringen til nevnte drivflens som lekker. Kjent sak på quattro det. Du må løsne drivakselen, løsne skruen i mitten av flensen ( som regel 6mm umbrako skrue ) kommer til å ser den da akslingen er tatt vekk, ta ut flensen, skift simringen.

 

Oljepåfyllings/peileskruen er antakelig en 10mm umbrakoskrue ca midt på huset for diffen, bak høyre drivflens. Tappeskruen er en tilsvarende 10mm i bunnen av huset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umbrako 17 mm På c4 100 iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er olje på drivflensen på diffen, altså den delen akslingen/leddet er skrudd inn på, er det simringen til nevnte drivflens som lekker. Kjent sak på quattro det. Du må løsne drivakselen, løsne skruen i mitten av flensen ( som regel 6mm umbrako skrue ) kommer til å ser den da akslingen er tatt vekk, ta ut flensen, skift simringen.

 

Oljepåfyllings/peileskruen er antakelig en 10mm umbrakoskrue ca midt på huset for diffen, bak høyre drivflens. Tappeskruen er en tilsvarende 10mm i bunnen av huset.

 

Stemmer at det er delen som akslingen er skrudd inn på ja. :) Kan det være denne som skal byttes? (se bilde, nr 13. Eller er det nr 14?)

 

La merke til en 10mm umbraco der ja, da vet jeg omtrent hva jeg skal gjøre. Takk for svar!

diff.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen av de du har bilde av der nei. Det er den delen som skrue nr 16 skal skrues inn i. Selve drivflensen jeg skriver om syns ikke på det bildet der. Hvis du bilde av diffen tenker jeg du ser det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.