Problemer med Audi S3,mister effekt

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter litt med en Audi S3 som ikke vil gå helt som den skal.

Problemet er at jeg mister effekt når turtallet nærmer seg 4000,og etter det er det ikke noe power igjen! Dette gjelder på alle girene,og toppfarten har stoppet på 160 km\t. Samtidig kan det virke som om turboen ikke "slår inn",slik at turbodraget forsvinner... Og da sitter jeg plutselig igjen med bare en 1,8 liter og ikke en 1,8T.. : gråter :

Har vært inne på Audi verksted for å lese ut feilmeldingene,og da fikk jeg opp to. Den ene var pga for høyt turbotrykk,noe som visstnok kunne ha noe med at bilen er chippet, og den andre var at luftmegdemåleren ga sporadisk for høy verdi! Kan dette også komme av chippen?

 

Noen som har noen forslag til hva som kan være galt? Er det stort problem og bytte luftmengdemåleren selv hvis det er den?

 

Mvh

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som LMM din er gåen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay,det var det de mente kunne være feil hos Audisentrum...

Er dette eventuelt noe som jeg kan bytte selv eller må jeg ha den på verksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

før du kjøper noen ny LLM, tar du først å vasker den med isopropanol (f.eks rødsprit), dette har gjort underverker for mange og du kan kanskje da spare deg for innkjøp av en ny LLM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er sikkert en grunn for at LMM din blir defekt. Har du åpent filter?Sitter det ordentlig festet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som sitter i den nå er orginalt filter...Hva kan være årsaken da eventuelt?

Har hørt at dette har skjedd på Audi TT og at LMM har tatt kvelden,men den hadde åpent filter!

Noen som klarer å forklare meg hvor LMM'n sitter hen så jeg ikke river ut alt og vasker det i rødsprit?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter mellom luftfilterboks og slange som går inn på turbo. Er vel muligens skrudd fast fast i lokket på luftfilterboks hvis jeg ike husker feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.