Bygge om fra forgasser til monojet innsprøytning?

Anbefalte innlegg

Pga min Audi 80 har forgasser-problemer, har jeg tenkt på hvordan problemene kan løses. Foruten å skaffe en annen, brukt forgasser (se egen tråd under "Deler kjøpes") så har jeg også vært inne på tanken om å bygge om til monojet innsprøytning fra f.eks. Golf 3/Vento/Passat 3/4 1.8 eller Audi 80 2.0S.

 

Er det noen som har gjort noe slikt tidligere, og evt. vet hva som må til? Jeg regner med at det er en bråte med ldeninger som må kobles til el-nettet, pluss at den Lambda-sonde sannsynligvis må monteres inn i eksosanlegget. Noe annet å tenke på? Alle tips og tanker rundt dette er velkomne!

 

Tanken om å bytte til en TD-maskin har jeg også vært innom, men det er litt mere penger enn jeg har lyst til å bruke på denne bilen... Hvis noen har en slik å "gi bort" for en grisebillig penge, er det bare å gi lyd fra seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en liten mistanke om at det er enklere å skaffe deler fra en 80 GTE eller tilsvarende, såfremt det er mulig å skaffe delene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næh, det vil jeg ikke si. Med ombygging til Monojet så behøver jeg ikke engang å skifte innsugsmanifold, bare gummiflensen. Og deler for en grei pris er det heller ikke noe problem å skaffe, jeg får tross alt meget billige deler på Bilomsetningen. Og siden G3 var veldig vanlig med 1.8 så er det flusst med Monojet å skaffe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et ledningsnett til en monojet-golf jeg demonterte for en stund siden... Kan se hva jeg finner av deler og hvor komplett det ledningsnettet er.. husker ikke helt hva som er av det.. har ikke bruk for det så skal få det for frakta.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres interessant ut, Håkon!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres interessant ut, Håkon!

 

 

Skal prøve å få sjekket det i løpet av helga, så sier jeg fra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har innsprut fra en gte liggende.. men ikke ledningsnett da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke så gærli ut egentlig.. Noen ledninger er klipt, men det meste av kontakter tror jeg skal være der... Ble bare demontert i hast, så garanterer ikke for noe.. Pumpe i tanken har jeg samt pumpa som sitter under bilen og styreenheten.. Bilen fuska en del før jeg demonterte den, men gadd ikke fikse det, men hadde en liten mistanke om "forgasseren" som ikke var helt god..

 

DSC03020.jpg

 

DSC03021.jpg

 

DSC03022.jpg

 

DSC03023.jpg

 

Litt deler til overs.. :)

 

DSC03024.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 80 GTE quattro som skal på huggern. Kan du bruke noe fra denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare lage en adapter plate og sette på en f.eks 32/36 weber med manuell choke og muligheter for justeringer på en mere vettug måte,gevinst normal gange og en sprekere bil.En god times jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle du hatt deler til monojet. så har jeg hjerne, bensinpumper og monojethus liggende til en billig penge (1500 + frakt for alt)

 

kan og skaffes fler deler om nødvendig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ser alle de ledningene så får jeg nesten kalde føtter... I tillegg så ser det ut til at jeg får et par bra 2E2 forgassere i posten fra Trondheim, så jeg tror jeg skal legge dette prosjektet litt på is inntil videre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.