#1 Skrevet August 24, 2006 Min 1994 Audi 80 2.0 16v går som en klokke frem til at motoren blir varm (ca 85-90grader vanntemperatur) Da er det slutt på kreftene, den tåler ikke belastning og går maks til 4000o/min uten belastning, men den går jevnt og fint på tomgang. Ved å skru av og på tenningen går motoren normalt i et par minutter for så å miste kreftene igjen. Hva er det som er galt? Noen som vet om et sted med foruftige priser på coil? (Hos Audi skulle de ha 2600kr! Noe som forøvrig står i stil, med det meste av andre delepriser de opperer med.. SYKT!! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2006 Kanskje ECU'n holder tilbake pga. en feil. Sjekk feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2006 Defekt lambdasonde? Tankegangen min er at; i det motoren oppnår driftstemperatur og begynner å bruke lambda'en så blir alt feil. Du stopper bilen og starter igjen, da begynner det en ny oppvarmingsfase hvor lambda'en ikke benyttes før etter en liten stund. Forutsetter dog at du ikke har lambda med innebygget oppvarming. Prøv å koble ut lambda'en og se hva som skjer. Bruker du mer bensin enn normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2006 ECU... Hva er det?? Litt dårlig på forkortelser. Når det gjelder lambdasonde så er dette en 3pins type og jeg har prøvd å koble den ut, men merket ingen forskjell. Den har alltid brukt 1liter/mila blandet kjøring, dette er vel ganske normalt siden det er er quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2006 Engine Control Unit , Hjernen altså.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2006 Da er jeg med. Spørs om jeg ikke får ta turen til et VAG verksted å få sjekket feilkoder. Har en mistanke om at det kan være noe med bensien, pluggene virket ganske lyse i fargen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2006 da går den for magert, dvs den får for lite drivstoff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2006 prøv å kople av batteri i 1t.......var løsningen på tilsv problem på en 740 en gang.... koster ingenting å prøve.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2006 Skal prøve det imorgen. Har byttet pluggledninger, plugger og fordeler uten at det hjalp noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 6, 2006 Nå har bilen stått uten batteri spenning i en uke, men det hjalp ikke problemet er der fortsatt. Prøvde å koble ut lambda sonden, å da virket det som den ble litt bedre... Kan det være denne? Noen som vet hvilke type spenning den skal ligge på? Ser mekonomen selger 3pluggs med 0-1v og en med 5v... Er biltemas lambda sonde verd og prøve?? ( den er billig ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 6, 2006 Biltema sin gjør jobben! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2006 Nå er lambdaeen byttet, uten at det ble noe forandring... sukk... Fikk et tips om et rèle til innsprøytningen... Men finnes det noe annet enn rele til bensinpumpa?? Noen som har en anelse om hva dette betyr, motoren går helt normalt når den er kald, men når den blr varm mister den all kraft ved ca 4000o/min, for så å tåle mindre og mindre turtall. Til slutt drar den ikke i det hele tatt, men den går fint på tomgang. Det hjepler å stoppe og starte den igjen, men bare for en liten stund... ???????????????????????????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 11, 2006 Har lignende problem på en 87 Golf Cab, har byttet det aller meste nå uten forbedring.. Men i går kom jeg et stykk nærmere en løsning, målte bensintrykket og fant ut at det ble lavere å lavere ettersom bilen ble varmere, når det kom ned i 3 bar så begynte bilen å fuske og når jeg da gav gass så stoppet den. Går utifra at problemet på den er bensinpumpe eller filter/sil før pumpe. Håper å få testet / byttet noe av dette i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 12, 2006 hmm hmm ..kjinki..hehe Det jeg har vert borti er spenningsfall til Coil over glødesikring pga en hadde henta strøm til kjølevifta der.. altså..varm bil..gjærne bakke..stopp.. akkurat åssen 2.0 16v er bygget opp vet jeg ikke.. men kan vel hende du har en halv giver i fordeleren din? Altså en bred kontakt inn på fordeleren og deler seg kansje i to og hvor av den ene fører til en rar liten boks som er skrudd fast i motor rommet et sted.. dette er da en Tennings modul.. denne kan det vere oxo Dette har stort sett noe med spenningsfall å gjøre.. i ledninger eller kompoment.. varme=mere motstad .. dorlig kontakt kan oxo vere med på å trøkke ballene dine i eikene.. Lykke til // Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 12, 2006 Bankesensorer?? Hvis de er gåene så vi ldet ha invirkning når motoren blir varm. Diagnose test er nok ikke så dumt:) Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 13, 2006 Når det gjelder bensin, er pumpen og filter bare noen måneder gammel. Eneste som er litt rart er at dette problemet oppstod etter at bilen hadde stoppet pga. at sikringen til bensinpumpen gikk. Tenkte at dette var et trøtthetsbrudd etter mye av og på med den gamle utslitte pumpa (kanskje det er en annen sammen heng). Når det gjelder tenning så stter det en slik tenningsmodul ved siden av coilen, har ikke gjort noe med dette. Nå er det bestilt verksted time hos Nesbyen auto onsdag 20/9, håper det ordner seg til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 13, 2006 Ja får håpe det ordner seg! er ikke noe morro det der: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 13, 2006 hadde problemer med min coupe før,den gikk som en dass når den var varm og ville ikke dra over 4000.der var det fordeler/hallgiver som var synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 14, 2006 Engine Control Unit , Hjernen altså.. Jeg tenker vi sier det står for "Electronic Control Unit". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 10, 2006 Imorgen onsdag, har bilen min stått på verksted i 3 uker. Det første de ville bytte var lambdasonden, de fikk en slags feilmelding på denne. Jeg fortalte at jeg nettopp hadde byttet denne, men de ville bytte til en ny igjen for å være sikker. Dette hjalp ikke. Så har de funnet ut at bensintrykket faller, en stund etter oppstart. De mente det da var bensinpumpen, men da jeg fortalte at den var byttet for et halvt år siden ville de først bytte regulatoren for å sjekke den, nå er dette en uke siden. Er det bare jeg som er utålmodig og vanskelig, eller er dette for svakt arbeid av et autorisert VW verksted?? Virker som alt går ut på å bytte deler, er det ikke mulig å teste delene før de blir byttet? Er eneste forskjellen på et autorisert bilverksted og en hobbymekaniker; et diagnose apparat og fri tilgang til deler???? Trengte bare å lufte litt frusterasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 10, 2006 ja det er den eneste forskjellen. jeg hadde kommet like langt med et diagnoseapparat og fri tilgang på deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 10, 2006 Det er vel dessverre sånn at vi har begynt å stole alt for mye på elektronsike hjelpemiddler enn å teste ut tingene før de byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 11, 2006 På en av mine første Golf GTI'er (mk1) så hadde jeg akkurat det samme problemet.... Gikk som et uvær når den var kald og som en sleten gammal Thaihore når den nærma seg normal temp. jeg bytta det meste uten hell.. så av en eller annen merkelig grunn fikk jeg for meg å nappe av stikket på varmkjøringsregulatoren (dings som står på midt forran (mk1) eller på siden av din,) der det går 1 bensinrør inn og et ut som fører tilbake til bensinmengdefordeleren(eller hva den nå heter igjen) Og da ble det julaften i stua... gikk knirkefritt etter det og jeg bytta den regulatoren med en annen etter en stund og vips, god som ny:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 11, 2006 Ja så enkelt kan det være:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 11, 2006 Takk for støtten!!! Det hørtes interesant ut, siden jeg ikke har bilen hos meg for tiden... Er det noen som kan bekrefte eller beskrive mer nøyaktig hvor denne dingsen eventuelt sitter på min bil?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...