#26 Skrevet Mars 27, 2007 Ja nå er det snart et halvt år siden jeg leverte bilen min på "merke verksted", jeg har sluppet å slite på vinterdekkene for å si det sånn. For å ta en oppsumering: Verkstedet har til dags dato kun gitt tilbakemelding 2ganger, 1: for å si ifra at siste mulighet var å bytte bensin fordeleren (senere har styringsenheten/hjernen og bensinfilter blitt byttet), 2: for å melde fra at bilen er klar. Etter en måneds tid så hadde jeg hatt et par etterlysninger på hvordan ståa var med bilen min, å jeg krevde en løsning. Det ble da en leiebil som etter muntlig avtale skulle bli tilnærmet gratis p.g.a. omstendelighetene. Tiden har gått og jeg har ringt noen ganger og spurt om fremdriften, å hele tiden påpekt at jeg ikke vil betale for deler som ikke er nødvendig å bytte eller som det ikke er feil på, fordi jeg rett å slett ikke har råd til en voldsom påkostning. Deler som etterhvert har blitt byttet er lambda sonde (2 måneder gammel), bensin pumpe (3 måneder gammel, ca 4500kr), trykkregulator, bensin fordeler (ca 10000kr). Det de sier underveis er at de får litt forskjellige utslag på målinger men bilen er ikke i orden. For ca 3 uker siden ringer verkstedmesteren og forklarer at bilen er i orden, de har satt inn ny styringsenhet i bilen, som via litt omveier koster ca 16000kr. Målingene var fine og bilen kunne hentes. Jeg reiser å leverer leie bilen og kjører delvis lykkelig hjemover (spent på sluttregningen), jeg kommer ca 2 mil så streiker bilen. Den er nøyaktig lik som når jeg leverte den i høst (samme feilen; slutter å dra når motoren blir ordntlig varm). Så da var det bare å hakle tilbake til verkstedet å få tilbake leiebilen, å de skulle fortsette felsøkingen. Nå har det gått 14 dager, imorgen skal jeg hente bilen. Kunde mottakeren ringte meg på fredag og forklarte at de hadde skiftet bensinfilter (her skal det ha vært noe hvitt pulver som de mener har gjort at pumpen får for stort mottrykk). Bilen skal nå ha vært test kjørt over lengre tid og skal være i orden. Så nå er jeg spent! Både på om bilen faktisk er i orden og på hvor stor regning og hvilke forklaring de har... Til dere som har tatt dere tid til å lese, er det noen som vet litt om rettigheter og plikter i slike situasjoner? Har jeg bare å betale siden det ikke finnes noe skriftelig, bortsett fra at verkstedmesteren fortalte da jeg leverte bilen første gang: "At de tok betalt for maks 3,5timer feilsøking og for tiden det tok å skifte ut delen der var feil på og for delen. Det er jo veldig vanskelig å bevise eller motbevise hva som er rettmessig å ta betalt for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 27, 2007 Høres jo litt klønete ut detta her, så ville påpekt at du ikke burde betale for deler som i utgangspunktet ikke var nødvendig å bytte?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...