#1 Skrevet August 24, 2006 Heisann! Vet det er en del tråder om dette fra får, men er litt usikker på om min står rikktig vei..... Er en Forge resirk. ventil, som står på en 93 Audi S4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2006 Ser riktig ut det, har sett de montert andre veien og uten at det har skapt noe problemer, åpne seg vil den uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2006 Ok, takk skal du ha. Har prøvd den begge veiene, uten å merke noe særlig forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2006 Akkurat det blir vel et fett. Den vil uansett åpne seg, jeg har alltid montert de andre veien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2006 Jeg har montert min andre veien, det ser mest normalt ut, og passer best 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2006 Den er korrekt montert. Når den monteres denne veien (ladetrykket vinkelrett på stempelets bevegelses-retning) vil ladetrykket (ved lekasje gjennom resirkventilen), føre til at ventilen lukker hardere (litt anhengig av stempelsetets utforming), og dermed (forhåpentligvis) tetter lekasjen. Ved å montere resirkventilen motsatt, vil ladetrykket presse stempelet oppover. Det vil oppstå en lekasje gjennom resirkventilen, hvis fjæren er stiv nok, er denne lekasjen bare av akademisk-karrakter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2006 hm står feil vei min da .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2006 Den er korrekt montert.Når den monteres denne veien (ladetrykket vinkelrett på stempelets bevegelses-retning) vil ladetrykket (ved lekasje gjennom resirkventilen), føre til at ventilen lukker hardere (litt anhengig av stempelsetets utforming), og dermed (forhåpentligvis) tetter lekasjen. Ved å montere resirkventilen motsatt, vil ladetrykket presse stempelet oppover. Det vil oppstå en lekasje gjennom resirkventilen, hvis fjæren er stiv nok, er denne lekasjen bare av akademisk-karrakter. Hmm.. Bør jeg snu min? Eller kan du skrive så Ola Normann forstår det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2006 Har egentlig ingen praktisk betydning hvilken vei det står, gjør jobben sin like godt uansett. Men når man først er oppi der tar det jo mindre enn 1min å snu den så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 25, 2006 Hmm.. Bør jeg snu min? Eller kan du skrive så Ola Normann forstår det? Det er kun en korrekt måte å montere denne på, som vist på bilde i første innlegg. MEN den vil mest sannsynelig gjøre jobben uansett hvilken vei den er montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 25, 2006 Hmm.. Bør jeg snu min? Eller kan du skrive så Ola Normann forstår det? Ved å sette ventilen slik som bildet over viser, klarer ikke turbotrykket som er i slangen å presse stempelet inne i ventilen oppover. Det forsøker jo da bare å trykke stempelet ut til siden, noe som ikke er mulig=ventilen forblir tett. Ved å snu om slangene/ventilen vil turbotrykket i slangen i enkelte tilfeller klare å presse stempelet oppover slik at ventilen lekker. Det vil igjen avhenge av hvor stiv fjæra i ventilen er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...