Bergen: Da reiser 80`n til Afrika (En tråd om svindelforsøk?)

Anbefalte innlegg

som topic sier, 80`en min ( dere vet vel hvilken det er nå etter hvert? :P ) skal til vest afrika nå. Fikk mail av en engelsk mann som skal kjøpe den.. var litt skeptisk når jeg leste mailen, men får nesten 11000 for den så da holder jeg kjeft å lar det gå som det går.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass deg nå, så ingen prøver å svindle deg... :fy:

 

Har hørt flere historier om folk (svindlere) fra Afrika som har villet kjøpe biler her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du en sjekk i posten med mer penger enn du skulle ha så ville jeg ha kasta den i søpla iallefall, eller hengt den opp på dass som veggpryd...:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, snakkes i fengsel da andreas etter du har løst ut en falsk sjekk på 11k!

 

Spør han hvorfor han ikke kjøper samme bil i sverige til 6000kr eller 3000kr i england! Er vel noe som skurrer? Ta iallfall ikke imot noe annet en cash betaling, får du sjekk er denne falsk, gir du de kontonr er du 20000 i minus i morgen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyren bor i england, skal flytte til afrika og skal ha bilen med seg.. er helt med på det dere sier og vil sjekke NØYE opp i saker og ting før dette skjer ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kamerat som fikk sjekk i posten fra en i Irland, hadde pengene inn på konto i ca en time så ble de bort pga. sjekken var falsk.

Er nok ganske sikker på at dette er samme typen svindel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sendte han en mail nå og sa at kjøpet skjer ikke dersom han ikke stiller med kontanter.. er jo helt rett det dere sier.. antar at jeg kanskje bare ble LITT gira når jeg plutselig får bud på nesten 11 flak for bilen som jeg kjøpte for 3000...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, jeg burde jo tenkt på det med det samme.. men det første som begynte å gå rundt i hodet var vel heller hva jeg kan gjøre med 90`en for 11000 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal glemme HELE greia! Lukter svidd så det holder... :spider:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. ja.. forsåvidt.. men stiller fyren med cash og pengene faktisk er EKTE, så skulle jo saken være biff.. men skal ivertfall vente å se hva svara jeg får på mailen.. stay tuned :P: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få 12k av meg, om du gir meg et depositum på 300.000 før salget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vert mye skriveri i aviser og på forum om den type svindel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jammen glad eg la ut denne tråden.. var ikke helt dette jeg tenkte på når jeg såg mailen.. men hvis han kan stille med cash så burde det vel ikke være noe å snakke om? (like thats ever gonna happen) tror jeg heller bare skal dra denne her lengst mulig, få sjekken og alt det der.. og så, som nevnt i den ene tråden, si at bikkja har spist den og om han kan sende en ny en :P hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få 12k av meg, om du gir meg et depositum på 300.000 før salget.

 

Den er grei. :) tar du sjekk? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er vanlig er at de ber deg ta imot en høyere sum for bilen, og så sende tilbake deler av summen til kontoen deres.

 

Så løser man inn sjekken, sender penger til en ukjent konto overseas. Og så blir pengene fra sjekken trukket tilbake fordi den er falsk. Og slik har man gitt bort en pen sum penger helt uten videre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, og jeg som trodde dette var ironisk ment : klø :

så jeg drar videre med ironien og sier: Kjør på..penger er penger : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. tror nok dette fortsetter som en spøk med fyren.. håper på flere svar fra han.. blir morro å se om han faktisk sender men sjekken.. Noen som har forslag til hva jeg skal si til han om jeg får sjekken? :P må bli noe helt absurd... så se om han faktisk sender en ny en ;)

 

har forresten en aktuell kjøper på bilen nå.. får 9000 for den bare da =( :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en my mail fra han fyren i går kveld.. ETTER jeg hadde sagt at bilen selges kun mot CASH betaling.. er litt forvirra nå egentlig.. fikk dette som svar:

 

Hello Andreas,

Thanks for the news i will like to get intouch with me on my cell numbel when the car is ready

+2348022467307

 

Regards.................

 

gleder meg til å se hva han svarer på svaret jeg gav han som svar på den mailen :P:rolleye:

 

Edit: Mye "svar" i den setningen gitt :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVA får deg til å tro at han er engelsk?

Etter skrivemåten å bedømme,så har ikke han lært seg å skrive....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa det fordi han sa han bodde i england. Ble bare sånn rent refleks messig.. spiller det noen rolle da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa det fordi han sa han bodde i england. Ble bare sånn rent refleks messig.. spiller det noen rolle da?

Hehe...Stusser du ikke litt selv da?

Hadde jeg bodd i England å skulle flyttet til Afrika(noe jeg forsåvidt aldri kommer til å gjør), hadde jeg ikke kjøpt meg bil i Norge...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel bare å skrive til han at du kan møte han i bergen og så får du penga cash i neven og han forsvinner med bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.