Autoglym poleringsklut et must?

Anbefalte innlegg

Er det et must med en bra poleringsklut når man shiner opp bilen, eller er polerrull fra biltema eller en gammal t-skjorte like bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en ren microklut når jeg tar siste finish på poleringen,eller så er jo de polerdukene til turtle wax eller sonax greie å bruke.polerrull fra biltema er sikkert helt kurant også. det er iallefall bedre til formålet enn ei gammel t-skjorte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker meguiar´s microfiber towel.

Dette er tykt og fluffy og etterlater alt sånn at man vil spise det.

 

skal du bruke noe annet enn microfiber kan du like godt bruke en t-skjorte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel si jeg fikk en a-ha-opplevelse når jeg brukte glymkluten første gang, (takk til Kepler bilpleie!!) og vil nok ikke bruke noe annet som siste finish etter dette. For å bare fjerne polishen kan du sikkert bruke både hånkler og t-skjorter, men vær obs. på at både papir og bomull kan inneholde, eller i det minste samle opp småstein som kan ødelegge en ellers fin dag.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar jeg nok turen og plukker opp et slikt idag:) Problemet med alt jeg har brukt tidligere (se over) er jo nettopp at man får alle disse små hvite prikkene liggende som et støvlag over det hele når man er ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en microfiber klut ala den til autoglym eller meguiars eller en gammel ren t-skjorte. Som BE sa, papir etc har lett for å samle opp små partikler som kan ripe lakken,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støvet må du enten blåse vekk med luft, eller bare 'daske vekk' med filla etter hvert som du polerer.. Men denne filla sørger i hvertfall at det ikke er igjen hvite prikker som sitter fast! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier bare å bruke hvite frottè-håndklær selv, kjøpte en "stabel" på Europris, tror de kostet 10,- for stykket, så de vaskes i maskinen og brukes om igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste en gang på en bilpleieside på nettet, at når du er ferdig å polere bilen så bør du skylle den med hageslangen og tørke den igjen. Du får da bort den statiske elektrisiteten som poleringa har bygd opp i lakken. Sikkert derfor dette fine støvet er så vanskelig å få bort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker høyttrykk-vaskeren rett etter polering. Dette for å fjerne støv og poleringsrester som du ikke for bort med kluten. Bingo :)

 

Men husk - aldri bruk varmt vann eller avfetting når du vasker. Da fjerner du voksen! Vokser du regelmessig (4-5 ganger i året), er det nok med en litt kraftig såpe og kaldt høyttrykksvann.

 

Om du har en kompressor stående, bruk denne med en blåsepistol, for å få bort vann fra kriker og kroker.

 

Dette er overhodet ikke noe fasit-svar, men det funker veldig bra for mitt vedkommende :)

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten en til slutt fra meg: AutoGlyms Extra gloss protection tåler i hvertfall fint Biltema's "Kallavfetting", og alle nuppene etter asfalt og annen skit forsvinner fint uten å ødelegge glansen.. Bare spør de som har sett cabben til AB etter en vinter uten polering! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.