Anbefalte innlegg

noen som kan si meg om d kan stemme at en 93mod s4 vare bruker 3.3L på mila: eek : den er helt orginal har kun større exos og åpent filter..! i følge kjørekoputeren bruker den det på blandet kjøring.. syntes dette var litt i overkant av hva andre sier disse bilene skal bruke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW!

Har faktiskaldri fått måleren min til å sprette så høyt opp:)

Nei du har nok noe gæli med bilen din da gitt....lambda,LMM osv.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe begynte og lure litt på denna bilen om den skullebrukeså mye.. men den går pent og ikke no store problemer ellers..! men finner d vel ut om man søker etter feil koder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare feil med kjørekomputer da? Tank full tank, null ut trippteller, kjør, tank på nytt og regn ut snitt manuelt. Hørtes helt villt ut. Brukte 1,6 på mila med henger og frisk kjøring med min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle '93 S4 brukte mellom 0.75 (ja faktisk) på lang kjøring og 1.25 på blandet "aktiv" kjøring.

'95 S6 jag har nå har jeg ikke klart å få under 0.9 på lang kjøring. Den ligger på 1.33 på blandet "aktiv" kjøring. Nå har jeg ikke hatt S6 så lange så det har ikke blitt så mange tankene ennå.

Men AC påvirker forbruket mye synes jeg. En tank uten å ha på AC kan gi så mye som 0.2 i mindre forbruk.

Jeg kjører forøvrig på 98 oktan og bilen er helt original.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min S4 92-mod fikk jeg ned i 0.76 fra oslo-kr.sand.

Når jeg kjører rundt i kr.sand men litt gasspådrag i lyskryss osv så går den max på 1.4-1,5

Normal blandet kjøring ligger den på 1-1.3

Edit: Går litt mer med klima`en på merker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør nok sjekke LMM, luft tempratursensor, lambda sonde. Tror det skal være veldig vanskelig å klare å bruke mer enn 1,5-1,7 liter på mila med en original motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør nok sjekke LMM, luft tempratursensor, lambda sonde. Tror det skal være veldig vanskelig å klare å bruke mer enn 1,5-1,7 liter på mila med en original motor.

dette er vel feil koder som kommer opp om jeg kjører feil kode på bilen?

fikk faktisk opp at den brukte 4.2L i går.. er jo blitt helt syk hele kjøre komputeren!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er feil hvis det er brudd i eller gåen ja. men hvis sensorene bare er skitne så får du ikke feilkoder. skru av og rens alt av følerer på innsugsiden. :) Dersom det fortsatt er galt så prøver du å bytte lambda sonden, universal 3 lednings lambda funker. Da jeg fikk bilen gikk den på målt forbruk 1,6 og nå går den på 1,1. Har fått ny LMM, og renset luft temp sensor og lagt nye ledninger til den, fordi isolasjonen var hull på og selve lederen var gnag på. Bilen gikk mye bedre og billigere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan si meg om d kan stemme at en 93mod s4 vare bruker 3.3L på mila: eek : den er helt orginal har kun større exos og åpent filter..! i følge kjørekoputeren bruker den det på blandet kjøring.. syntes dette var litt i overkant av hva andre sier disse bilene skal bruke..

Dette må være feil på computer??? Nullstill snitthastigheten du, mens du kjører på cruicecontroll, da vil du se om den er stabil;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du bare litt over 200KM da på en tank?

Vist du kjører på 3.3l på mila i 25 mil, har du brukt 82.5liter.

Og tanken din er 80l

PÅ 100KM har du halv tank...

Prøv og kjør 100KM og prøv og fyll opp tanken igjen og se hvor mye du får på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.