#1 Skrevet August 26, 2006 Vurderer å kjøpe en volvo s80 2,5 tdi. Har disse motorene de samme svakhetene som 2,5 tdi til audi?? Snakker om 140 hk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2006 Hvis du tenker på unormal kamakselslitasje gjelder IKKE det Volvo. Det gjelder Audis 2.5 TDI V6. Volvoen har en 2.5 liter R5 motor. Eldre Volvo V70 opp til 2001 benyttet VAGs 5 sylindrede 2.5 liters diesel rekkemotorer som er en temmelig solid motor. Etter 2001 begynte de å produsere dieselmotoren i S/V70 selv. S80 regner jeg da med har "skikkelig" Volvomotor. Svakhet på disse VAG motorene har vært vannpumpe og tannreim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2006 det er en 99 modell s80. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2006 Hvis du tenker på unormal kamakselslitasje gjelder IKKE det Volvo. Det gjelder Audis 2.5 TDI V6. Volvoen har en 2.5 liter R5 motor. Eldre Volvo V70 opp til 2001 benyttet VAGs 5 sylindrede 2.5 liters diesel rekkemotorer som er en temmelig solid motor. Etter 2001 begynte de å produsere dieselmotoren i S/V70 selv. S80 regner jeg da med har "skikkelig" Volvomotor. Svakhet på disse VAG motorene har vært vannpumpe og tannreim. Volvo sin egen diesel er en 2.4 liter og kom ikke før i 2001 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2006 Volvo sin egen diesel er en 2.4 liter og kom ikke før i 2001 Samme som hva?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2006 Vurderer å kjøpe en volvo s80 2,5 tdi. Har disse motorene de samme svakhetene som 2,5 tdi til audi?? Snakker om 140 hk.. Hvilke svakheter tenker du egentlig på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2006 Har bare hørt så mye negativt om 2,5 tdi i a6en.. 98 og nyere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2006 Hvilke svakheter tenker du egentlig på ? det står jo skrevet i 2. post. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2006 Har bare hørt så mye negativt om 2,5 tdi i a6en.. 98 og nyere. Da kan du slappe av. Det er ikke samme type motor. Motoren i Volvoen har mer til felles med de som sitter i 100/A6 av C4 typen. Bortsett fra at den sitter på tvers i Volvoen. VW Caravelle/Transporter fra 95-02 omtrent har også slik type motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2006 det står jo skrevet i 2. post. Nei, det gjør det ikke. Som Bent Owe skrev er det ikke V6'er i Volvoene og trådstarter hadde på det tidspunktet ikke bekreftet at det var de feilene han tenkte på. 5'er-dieselen har såvidt jeg vet ingen "kjente" alvorlige feil bortsett fra en god del tidlige registerhavarier i Audiene. Svigers har en 99 V-70 med denne motoren og der røk luftmassemåleren, som er relativt kjent så lenge Bosch har vært inne i bildet uansett motor, ellers går det vel for å være en svært solid maskin. Snittforbruk på 0,49-0,52 på langkjøring med fjelloverganger med automat må sies å være svært bra på en storbil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2006 når jeg kjøpte C4'en 2,5 tdi av en volvo mekaniker i haugesund, så snakket vi litt om forskjellene og han kunne bekrefte at det hadde vært litt mer problemer med volvoene i forhold til audi....nå er det en stund siden, vet ikke om jeg husker helt korrrekt men det var problemer forbundet med at motoren er snudd på tvers....register/pumpereim/vannpumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...