#1 Skrevet August 26, 2006 Står sikkert endel om dette rundt om kring, men jeg prøver. Noen ganger når jeg trøkker gassen i bunn så er bilen skikkelig seig, og kommer igang når den føler for det.. Andre ganger når jeg gir gass får jeg bra turtall med en gang, og rundt 4000rpm så kan den komme enda litt mere sånn helt plutselig.. Skikkelig Jekyl and Hyde komplekser på bilen min.. Skal nevnes at de siste 3 gangene jeg har fått avlest feilkoder kommer det bl.a opp "system to lean".. Noen tips? Noe man kan gjøre selv uten å betale møller en mnds lønn i feilsøking? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2006 Fikk akkurat samme melding på min 2001 A6 1,8T i sommer, men eg merka ingen ting på ytelsen til motoren. Fikk det kvar gang eg drog bilen opp på turtall (flat pedal). Bytta LMM og feilen blei vekke. Brukte VAG-COM til å sjekka LMM. Multipliser antall hestar med 0,8 så får du ca. luftmengde i g/s som LMM skal måle. 150 hk blir da ca. 120 g/s. Test på landeveg, flat pedal opp til 5 - 6000 omdr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2006 Kan det være noe så enkelt som bensinfilteret?? Mye dritt som hemmer flow, og plutselig så slipper det og motoren oppfører seg som den skal for så å gå dårlig igjen? Noen som kjenner til plassering av filteret på disse maskinene?? 1 eller 2 filter?? Pris på nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2006 Gjorde et lite forsøk på å kolb e ut lmm (om jeg fant riktig greie) en sak som ligger over luftfilteret, med minst 3 koblinger på, tok av de to største, da starta ikke motoren, tok av en liten kobling litt til sides av de andre (noe små slanger inn på den og liten kontakt, rund i formen) da kunne det virke som den gikk noe bedre.. men ikke som ønsket.. skal prøve å bytte luftfilter og nå bare motoren blir kald igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2006 Var hos andreas for å sjekke feil koder, sletta kodene, ingen kom tilbake med en gang, skal til å kjøre 500meter til jobb, og bilen går værre enn noensinne.. Fikk turtall men ingen futt, og bilen nøkka som om jeg hadde en svær betongkloss hengande etter.. Her er feilkodene.. Friday,15,September,2006,21:30:51 VAG-COM Version: Release 512.4-UD VACN Control Module Part Number: 4B0 906 018 BF Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0006 Software Coding: 05552 Work Shop Code: WSC 00089 4 Faults Found: 16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 35-10 - - - Intermittent 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-10 - - - Intermittent 17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit P1426 - 35-10 - - - Intermittent 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - Flere av disse kodene har jeg sett ved tidligere sjekk, særlig den siste.. Sist jeg fikk sletta koder var den faktisk også ganske vrang med en gang, har ikke starta bilen på nytt etter at jeg stoppa den pg.a jobb, så jeg håper det værste har gått over til imorra.. Noen forslag hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2010 siste koden kan vel være no sånt som 02 sonde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...