grenrør til 5er sugemotor

Anbefalte innlegg

hvem selger grenrør til 5er sugemotor?? skal stå på en type85 coupe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem selger grenrør til 5er sugemotor?? skal stå på en type85 coupe

Eg har leita en del etter grenrør til samme type motor, er noen firma som lager på bestilling, men det er dyrt. Håper ikkje du har planer om å bruke det på bilen din? Motoren din er ombygd av Oettinger så eg er ganske sikker på at manifolden på motoren din har blitt bearbeidet for å passe perfekt til motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge en tidligere eier er ikke motoren bygd av oettinger,men bygd med deler fra oettinger av et selskap som heter brødrene mikkelsen A\S.

maifolden er ganske oginal ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge en tidligere eier er ikke motoren bygd av oettinger,men bygd med deler fra oettinger av et selskap som heter brødrene mikkelsen A\S.

maifolden er ganske oginal ut.

Mikkelsen var den VAG avdelingen som monterte deler for oettinger og VWM på 80 tallet.Har masse dokumentasjon på de settene der,er det 2.5 du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge en tidligere eier er ikke motoren bygd av oettinger,men bygd med deler fra oettinger av et selskap som heter brødrene mikkelsen A\S.

maifolden er ganske oginal ut.

Veit manifolden ser original ut utvendig, men tviler på at den har samme mål

på portene. Tror det ville vært vanskelig å få så god respons i en 2,5 liters motor med en manifold som i utgangspunktet er dårlig på originalmotor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er 2,5l jeg har, du hadde ikke hatt lyst til å dele litt av den infoendu sitter med da rudi?? kjenner ikke til disse motorene så det hadde vært gøy å sette seg litt mer inn i sakene.

men da må jeg beklage at jeg var så påstålig:p da satser jeg på å bruke manifolden og bare sette på et efektanlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er 2,5l jeg har, du hadde ikke hatt lyst til å dele litt av den infoendu sitter med da rudi?? kjenner ikke til disse motorene så det hadde vært gøy å sette seg litt mer inn i sakene.

men da må jeg beklage at jeg var så påstålig:p da satser jeg på å bruke manifolden og bare sette på et efektanlegg.

Paul Fernandes hos Custom Autocraft driver og utvikler effektanlegg til Coupe quattro i rustfritt stål, veldig bra kvalitet til lav pris, og han bruker mye tid på å få til "riktig" lyd. Skal du ha effektanlegg burde du vente til han kan levere;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. men jeg lurte litt på et sett fra BN PIPES.

men har ikke rukket å sett etter noen flere.

men effektanlegg tilcoupe quattro gror ikke akkuratt på trær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er 2,5l jeg har, du hadde ikke hatt lyst til å dele litt av den infoendu sitter med da rudi?? kjenner ikke til disse motorene så det hadde vært gøy å sette seg litt mer inn i sakene.

men da må jeg beklage at jeg var så påstålig:p da satser jeg på å bruke manifolden og bare sette på et efektanlegg.

send meg en pm på onsdag så skal jeg se om jeg får scannet noe info... står alt teknisk der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott, skal gjøre det.

hvordan erdet orginalet 2,5" eksosanlegget effektmessig?? vil det hjelpe å bytte til et effektanlegg??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det originale anlegget er bare 2", ikke 2.5".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paul Fernandes hos Custom Autocraft driver og utvikler effektanlegg til Coupe quattro i rustfritt stål, veldig bra kvalitet til lav pris, og han bruker mye tid på å få til "riktig" lyd. Skal du ha effektanlegg burde du vente til han kan levere;)

 

 

Flere som venter på det altså.. Har ventet siden juni, og begynner å bli veeeldig utolmodig.. :rolleye: Hørt noe mer om når produksjonen starter opp igjen? Det siste jeg hørte var i slutten av august, og at han skulle gi meg beskjed. Har fortsatt ikke hørt noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som venter på det altså.. Har ventet siden juni, og begynner å bli veeeldig utolmodig.. :rolleye: Hørt noe mer om når produksjonen starter opp igjen? Det siste jeg hørte var i slutten av august, og at han skulle gi meg beskjed. Har fortsatt ikke hørt noe.

Har mast litt på han, fått til svar at han har mange prosjekter på gang, og at det tar tid å lage ting riktig på alle måter. Tror han er litt perfeksjonist;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er han kjent for å hagode eksos systemer?? er ikke helt inni denne "trim"verden og dette er min første audi så må spør og mase litt:p .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på nettsida så ser du produktene han lager;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er han kjent for å hagode eksos systemer?? er ikke helt inni denne "trim"verden og dette er min første audi så må spør og mase litt:p .

 

 

Eksosen skal være veldig bra tror jeg. Rustfritt stål i ordentlig kvalitet. Eneste problem kan være at det ikke eksisterer noen form form for papirer på det, så dersom biltilsynet gjør seg vanskelige kan du få problemer, men jeg tror ikke det skal være noe problem. Er en kar på forumet her som har kjøpt ett derfra, søk på Audi Coupe effektanlegg, så finner du tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.flott,må se nermere på dette. men hvistbiltilsynet mlitumulige(som vanlig) har en jo orginal eksosen liggende. hvordan er tilpsninga da, tengte på passformen.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passformen er vel så bra som den kan bli uten at det er orginalt sånn som jeg fortstod det ifra den andre tråden. :) Dersom man ser på bilder av anlegget ser det meget likt som det orginale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det no mere jeg kan gjøre for å få litt mer effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det no mere jeg kan gjøre for å få litt mer effekt?

Ja! Du kan være skikkelig dust og bytte Oettingermotoren med turbomotor.

Er vel nokså begrensa hvor mye mer du klarer å ta ut av den motoren.

Men visst du absolutt må prøve, tror eg du burde satse på å få montert ett

elektronisk innsprutssystem og litt bedre tenningsanlegg. Mekanisk sett tror eg det er lite å hente uten å gå ekstremt til verks, og ødelegger du noe i den motoren kan det nok bli veldig dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.