HJELP! Får ikke girspaken ut av 3. gir (TT)

Anbefalte innlegg

Prøver å ta sånn passe i - men den går ikke ut av 3. giret. : mad :

 

Hva har skjedd - og hva gjør jeg nå da?

 

Trivelige greier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, brodern hadde samme problem på Golf 2'en sin, der tok han sats og reiv det han makta ut av gear med clutchen inne. Den funker, men lager lyd i 2. gear og detter ut av 4. gear og skraper i 1. 3. og 5. gear. Så, det er nok kassa som har tatt kvelden :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei å nei å nei...

 

Bare bestille ny da? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har prøvd å få den ut av gir samtidig som du dytter bilen litt frem og tilbake? .. uten å holde clutchen inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette ja! Ingen hell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei å nei å nei...

 

Bare bestille ny da? :(

Hvis du skal bestille ny , er bokstavkoden på kassen din: DZF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mulig å reparere kassa, men spørs jo hvor mye det koster i forhold til brukt kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter penger på gåen'e sync-ringer.

Det samme skjedde med Dieseldyret mitt. Du må nok påregne å enten repparere eller bytte kasse. Ryker vel litt penger da uansett.. Hørt rykter om at kasser er billige i DK. Det er riktignok brukte da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått kassen i fri nå - prøvde å gire i alle gir, mens jeg trillet forsiktig frem og tilbake. Virker bra - men kanskje det blir værre når jeg skal prøve å kjøre helt vanlig med bilen? :)

 

Ingen lekkasje under kassen.

 

Gjør det noe om jeg prøver å kjøre litt mere vanlig, enn bare frem og tilbake på gårdsplassen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du ingen ulyder så er det vel bare å bruke bilen. Men jeg vil tro at du må regne med å gjøre noe med den etter hvert. Dette skjedde meg 2 ganger med Dieseldyret mitt. Første gangen fikk jeg den ut av 3. gir uten at det ble noen ulyder, andre gang ble det skrapelyder. Måtte til å dobbeltcluch'e i giringen. Nytting å læse seg forresten :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Men hva betyr siste setningen din? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror han mente "nyttig å lære seg forresten", dvs dobbeltclutche altså.

 

Jeg opplevde det samme i en Caravelle T3 Syncro jeg hadde, der skjedde det samme du beskrev, men uansett hvor mange ggr jeg prøvde så var det umulig å dobbeltclutche inn i 3. gir. Ble litt rart å kjøre da, med 4-trinns kasse med manglende 3. gir. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur på butikken nå - og girkassa virket helt normal =)

 

Håper det varer !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde få skiftet girolje for å se etter fremmedlegemer eller spon (ser ut som metallic i oljen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var lurt! :)

 

I will...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.