Anbefalte innlegg

skulle vel helst ha godkjent turbo ombygginga mi.. noen som vet hva dette vil koste når den er 200 hk+?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster vel stort sett bare tid...og kanskje noen frimerker.

 

Du må selv skaffe den nødvendige dokumentasjonen.

Det kan vel muligens bli et problem da denne bilen vel ikke er levert med turbo originalt?

 

Hvis du f.eks. må til TÜV for godkjenning koster det noen kroner, hvor me vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Det koster vel stort sett bare tid...og kanskje noen frimerker.

 

Du må selv skaffe den nødvendige dokumentasjonen.

Det kan vel muligens bli et problem da denne bilen vel ikke er levert med turbo originalt?

 

Hvis du f.eks. må til TÜV for godkjenning koster det noen kroner, hvor me vet jeg ikke.

 

Er nok ikke så enkelt som dette, desverre. Hvis eks bilen din ble tatt inn i -91, -92, har bilen bare vært i norge i 2-3 år. For at du skal slippe avgifter for hk økning, må bilen være eldre enn 8 år (altså tatt inn før -96), og det er ikke mange Corradoer som har blitt tatt inn før denne tid. Hvis bilen din er fra eks. -90 (i norge), så ville jeg gjettet på ca 20 000 kr i avgifter for hk økning...Koster å være kar!! Er stort sett ikke noe problem å få det godkjent, så lenge du har dok på at bremser osv er dimensjonert for de hk som står i bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da misforstod jeg spørsmålet litt...tenkte på selve godkjenningen jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis jeg hiver den på ruller og justerer den ned til 160 hk da? da blir det vel bare omdøping i vognkortret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kent Inge Storesund

men hvis jeg hiver den på ruller og justerer den ned til 160 hk da? da blir det vel bare omdøping i vognkortret?

 

Da skal det ikke være no stort problem. Tror det er noe som heter 10% regelen, slik at du kan øke effekten inntil 10% uten no hk tillegg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.