#1 Skrevet Mai 20, 2004 skulle vel helst ha godkjent turbo ombygginga mi.. noen som vet hva dette vil koste når den er 200 hk+? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2004 Det koster vel stort sett bare tid...og kanskje noen frimerker. Du må selv skaffe den nødvendige dokumentasjonen. Det kan vel muligens bli et problem da denne bilen vel ikke er levert med turbo originalt? Hvis du f.eks. må til TÜV for godkjenning koster det noen kroner, hvor me vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2004 Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen Det koster vel stort sett bare tid...og kanskje noen frimerker. Du må selv skaffe den nødvendige dokumentasjonen. Det kan vel muligens bli et problem da denne bilen vel ikke er levert med turbo originalt? Hvis du f.eks. må til TÜV for godkjenning koster det noen kroner, hvor me vet jeg ikke. Er nok ikke så enkelt som dette, desverre. Hvis eks bilen din ble tatt inn i -91, -92, har bilen bare vært i norge i 2-3 år. For at du skal slippe avgifter for hk økning, må bilen være eldre enn 8 år (altså tatt inn før -96), og det er ikke mange Corradoer som har blitt tatt inn før denne tid. Hvis bilen din er fra eks. -90 (i norge), så ville jeg gjettet på ca 20 000 kr i avgifter for hk økning...Koster å være kar!! Er stort sett ikke noe problem å få det godkjent, så lenge du har dok på at bremser osv er dimensjonert for de hk som står i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2004 Da misforstod jeg spørsmålet litt...tenkte på selve godkjenningen jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2004 men hvis jeg hiver den på ruller og justerer den ned til 160 hk da? da blir det vel bare omdøping i vognkortret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2004 Opprinnelig postet av Kent Inge Storesund men hvis jeg hiver den på ruller og justerer den ned til 160 hk da? da blir det vel bare omdøping i vognkortret? Da skal det ikke være no stort problem. Tror det er noe som heter 10% regelen, slik at du kan øke effekten inntil 10% uten no hk tillegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...