#1 Skrevet August 29, 2006 Hva har det å si om man lager innsug i rustfritt i stedet for alu? Er det bedre med alu? Bare lurer siden "alle" lager i alu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2006 Har vel kanskje ingen praktisk betydning, men alu er jo veldig mye lettere en rustfritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2006 Er det bare det? Den vekten man sparer der kan man jo hente inn ved å droppe reservehjulet: smil : Hvordan er prisforskjellen på materialet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2006 har vel kanskje noke med korleis den leder varme og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2006 Hva har det å si om man lager innsug i rustfritt i stedet for alu? Er det bedre med alu? Bare lurer siden "alle" lager i alu? rustfritt:fy: :fy: :fy: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2006 rustfritt:fy: :fy: :fy: jaha? fortell fortell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2006 rustfritt:fy: :fy: :fy: Hva er det som er så "fy fy" med rustfritt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2006 Jeg har ikke peiling på turbomotorer men desto mere peiling på materialer. Aluminium har fordel med mindre vekt og bedre varmeledningsevne. Rustfritt eller helst syrefast er lettere å sveise og kan lages med tynnere gods så da blir vekta ca den samme tenker jeg. Den er også mere bestandig ovenfor kjemiske stoffer. Lettere å få den/holde den blank er den også *Bling* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2006 Så dermed kan man si at det er like bra og er derfor fult mulig og lage et innsug i rustfritt? Det er vel et sterkere materiale også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2008 Bumper denne litt jeg. Har rustfrie rør liggende til å kunne lage et innsug. Noen som klarer å overbevise meg om at alu er bedre å lage innsug av? Kort sagt så vil det jo bli det samme da det rustfrie/syrefaste stålet er sterkere og man kan ha det tynnere enn alu for å oppnå samme styrke og dermed så blir det jo lettere å kjøle ned da det er tynt i godset. Eneste problemet blir jo å lage fester til dysene men det må jo gå an å få noen til å lage til meg. Det enkleste vil vel være å lage et innsug med "to kammre" da jeg slipper å lage trakter pga det lave effektnivaet jeg legger meg på. Det kan jo ikke bli værre enn det originale med alle servicekanalene..? Noen idèer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2008 Har du rustfritt liggende så bare prøv. Dette blir sikkert like bra som alu innsugene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2008 Det er jo en ulempe at alu leder varme bedre, da innsuget lettere varmes opp via motortoppen --> høyere temp på innsugsluften. Så rustfritt høres jo ikke dumt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 25, 2008 Stål er vel ofte bedre på å tåle vibrasjoner over tid enn alu, men det varierer kanskje litt med type alu en bruker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 25, 2008 Hva er det som er så "fy fy" med rustfritt?Det lurer jeg også på......... Kan ikke komme på noen umiddelbare ting som skal lage noe trøbbel. Innsuget kan jo lages mye tynnere enn med alu..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 25, 2008 Problemet med at varme overføres fra toppen kan jo minskes ved å bruke en slik: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_72&products_id=775 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 25, 2008 Problemet med at varme overføres fra toppen kan jo minskes ved å bruke en slik: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_72&products_id=775 En slik har jeg så det kan skal gå bra:) Noen idèer til hvordan jeg kan få bygget flensen med dysehullene? Kan det gjøres så enkelt som å tegne en flens etter pakningen, skjære denne ut og lage egne dyseholdere? På en side så har det vel ingenting å si hvordan det blir laget bare det funker:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...