Innsug: Rustfritt eller alu?

Anbefalte innlegg

Hva har det å si om man lager innsug i rustfritt i stedet for alu? Er det bedre med alu? Bare lurer siden "alle" lager i alu?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel kanskje ingen praktisk betydning, men alu er jo veldig mye lettere en rustfritt.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare det? Den vekten man sparer der kan man jo hente inn ved å droppe reservehjulet: smil :

 

Hvordan er prisforskjellen på materialet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel kanskje noke med korleis den leder varme og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har det å si om man lager innsug i rustfritt i stedet for alu? Er det bedre med alu? Bare lurer siden "alle" lager i alu?: klø :

rustfritt:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rustfritt:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

jaha?: klø : fortell fortell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rustfritt:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

Hva er det som er så "fy fy" med rustfritt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på turbomotorer men desto mere peiling på materialer.

Aluminium har fordel med mindre vekt og bedre varmeledningsevne.

Rustfritt eller helst syrefast er lettere å sveise og kan lages med tynnere gods så da blir vekta ca den samme tenker jeg. Den er også mere bestandig ovenfor kjemiske stoffer.

Lettere å få den/holde den blank er den også *Bling*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dermed kan man si at det er like bra og er derfor fult mulig og lage et innsug i rustfritt? :) Det er vel et sterkere materiale også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne litt jeg. Har rustfrie rør liggende til å kunne lage et innsug. Noen som klarer å overbevise meg om at alu er bedre å lage innsug av? Kort sagt så vil det jo bli det samme da det rustfrie/syrefaste stålet er sterkere og man kan ha det tynnere enn alu for å oppnå samme styrke og dermed så blir det jo lettere å kjøle ned da det er tynt i godset. Eneste problemet blir jo å lage fester til dysene men det må jo gå an å få noen til å lage til meg. Det enkleste vil vel være å lage et innsug med "to kammre" da jeg slipper å lage trakter pga det lave effektnivaet jeg legger meg på. Det kan jo ikke bli værre enn det originale med alle servicekanalene..? Noen idèer?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du rustfritt liggende så bare prøv.

 

Dette blir sikkert like bra som alu innsugene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en ulempe at alu leder varme bedre, da innsuget lettere varmes opp via motortoppen --> høyere temp på innsugsluften. Så rustfritt høres jo ikke dumt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stål er vel ofte bedre på å tåle vibrasjoner over tid enn alu, men det varierer kanskje litt med type alu en bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er så "fy fy" med rustfritt?
Det lurer jeg også på.........: klø : Kan ikke komme på noen umiddelbare ting som skal lage noe trøbbel. Innsuget kan jo lages mye tynnere enn med alu.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med at varme overføres fra toppen kan jo minskes ved å bruke en slik:

 

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_72&products_id=775

 

En slik har jeg så det kan skal gå bra:)

 

Noen idèer til hvordan jeg kan få bygget flensen med dysehullene? Kan det gjøres så enkelt som å tegne en flens etter pakningen, skjære denne ut og lage egne dyseholdere? På en side så har det vel ingenting å si hvordan det blir laget bare det funker:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.