Gummiklosser i fjærer dumt?

Anbefalte innlegg

Har senka bilen 40mm. Dette subber når jeg pendler til skolen med folk i bilen. Er det dumt/frarådelig å putte sånne gummiklosser inni fjærene disse dagene jeg pendler?Det er da bare snakk om bak.

Og blir det helt dust å kjøre med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut baksetet til fordel for bur eller lignende. ;)

 

Slike gummiklosser er vel kjent for å forandre kjøreegenskapene på bilen, hvor drastisk dette blir vet jeg desverre ikke. Nå koster det ikke mange kronene og kaloriene å prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha slike så ville jeg styrt unna Biltema. En kompis hadde slike på Sierra'n sin og de ble alle kappet i to etter kun noen få timers kjøring med folk baki :)

Men, nå var det riktignok noen kg med mdf i bagasjen der også, så er vel litt færre kilo på Polo'n :P

 

Kanskje justerbart kunne vært noe? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sett noe som helst mellom fjærene, i verste fall risikerer du å knekke fjærene.. Ville heller satset på å lage bedre plass for hjulene bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte med slike på s2`n en stund, funka gull.

Kjørte de til og med på banen, så de er Frank Andre godkjent (nesten tüv) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så de er Frank Andre godkjent (nesten tüv) :)

: haha ::P

 

Skal jeg huske å si nestegang jeg er på biltilsynet:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte med slike på s2`n en stund, funka gull.

Kjørte de til og med på banen, så de er Frank Andre godkjent (nesten tüv) :)

 

Slike stappet jeg også på plass under banekjøring med min gamle 80 gte...Virket som den krenget litt mindre med de..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte me slike klosser fra Biltema et halvt års tid og det funket som gull det.

Uten noen merkbare forandring på kjøreegenskapene og bakdekkene subbet ikke lengre: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema klossene funker gull i 3 dager, så kappes de i 2 i første hump...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også prøvd de fra Biltema og opplevd at de kappes i to etter veldig kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dytt de inn og se hvor lenge de holder da vel :P Er tydeligvis ganske varierende. Verste som kan skje er jo bare at det blir som før igjen, og at du blir 40 kr(?) fattigere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moderator kan stenge denne tråden evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.