Trondheim: Bytte språk i kj.comp./VAG-COM

Anbefalte innlegg

Hei. Nettopp kjøpt Passat 1,9 TDi fra Tyskland. Noen i Trondheimsområdet med VAG-COM som vil hjelpe meg med å endre språket i kjørecomputeren? Forstår at det er en grei sak.

Masse fin info på disse sidene forresten... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe du IKKE trenger for å bytte språk, så er det VAG-Com.

Det er enklere enn du tror. Nå kjenner jeg ikke VW sin navi, men sikkert tilsvarende knapper som på Audi: Trykk på -Mode, -Settings, -Select Language.

Men det står sikkert på tysk på din bil da....

rnsd.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han nevnte vel kjørecomputer. Tror ikke den har samme menyen som navi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Ikke navi... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Ikke navi... :-)

Hmmm.... går det å skifte språk i kjørecomputeren da?

Det kommer jo opp en meny i kjørecomputer vinduet mellom klokkene i dashbordet hvis du holder inne en av knappene på "vindusvisker hendelen" i noen sekunder. Den menyen er på tysk i min også. Er det her man kan skifte språk? Finner ikke noe valg for det i den menyen...... : klø :

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er der ja. For å endre språk må man gjøre noe med VAGCOM. Tenkte å spare meg turen til Møller og kostnad på 3-500 kr for noen få minutter. De vet å ta seg betalt. Koblet nettopp om slik at jeg får automatiske kjørelys, og det tok meg 30 min og 25 kroner i materiell. De skulle ha 1500-2000 for dette!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pål :)

Det lønner seg kanskje fort å investere noen kroner i VAG-COM selv, da. Ser at de leverer pakken med kabel og software for 3495,- fra http://www.vag-com.no/

Vet at det er noen i lokallaget som har VAG-COM, så dersom det avtales at noen tar med bærbar pc med VAG-COM på et treff en torsdag, skulle vel dette være mulig å få til. Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojsann, at jeg blingsa så fælt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er der ja. For å endre språk må man gjøre noe med VAGCOM. Tenkte å spare meg turen til Møller og kostnad på 3-500 kr for noen få minutter. De vet å ta seg betalt. Koblet nettopp om slik at jeg får automatiske kjørelys, og det tok meg 30 min og 25 kroner i materiell. De skulle ha 1500-2000 for dette!!

Men i svarte! Hva/hvor gjorde du dette??

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva/hvor gjorde jeg hva??? Skjønner ikke helt hva du mener...

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva/hvor gjorde jeg hva??? Skjønner ikke helt hva du mener...

Pål

Ups! Skulle ordlagt meg bedre... : flau : Hvordan fikset du kjørelys på tenningen så lettvint?

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Truls!

Kjøpte diode på Clas Ohlson, 5 stk for kr 19 tror jeg, artikkel nr 36-1219.

Videre fulgte jeg bare denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=23938&page=2&highlight=automatiske+kj%F8relys

Piece of cake. Jeg koblet ikke inn instrumentlys eller skiltlys. Tror ikke det er originalt på "Norgesnye" biler heller. men ikke noe problem å gjøre det heller.

Bare ring eller send en PM hvis du sliter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.