#1 Skrevet August 30, 2006 Hei. Nettopp kjøpt Passat 1,9 TDi fra Tyskland. Noen i Trondheimsområdet med VAG-COM som vil hjelpe meg med å endre språket i kjørecomputeren? Forstår at det er en grei sak. Masse fin info på disse sidene forresten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2006 Er det noe du IKKE trenger for å bytte språk, så er det VAG-Com. Det er enklere enn du tror. Nå kjenner jeg ikke VW sin navi, men sikkert tilsvarende knapper som på Audi: Trykk på -Mode, -Settings, -Select Language. Men det står sikkert på tysk på din bil da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2006 Han nevnte vel kjørecomputer. Tror ikke den har samme menyen som navi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2006 Stemmer. Ikke navi... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2006 Stemmer. Ikke navi... :-) Hmmm.... går det å skifte språk i kjørecomputeren da? Det kommer jo opp en meny i kjørecomputer vinduet mellom klokkene i dashbordet hvis du holder inne en av knappene på "vindusvisker hendelen" i noen sekunder. Den menyen er på tysk i min også. Er det her man kan skifte språk? Finner ikke noe valg for det i den menyen...... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2006 Det er der ja. For å endre språk må man gjøre noe med VAGCOM. Tenkte å spare meg turen til Møller og kostnad på 3-500 kr for noen få minutter. De vet å ta seg betalt. Koblet nettopp om slik at jeg får automatiske kjørelys, og det tok meg 30 min og 25 kroner i materiell. De skulle ha 1500-2000 for dette!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2006 Hei Pål Det lønner seg kanskje fort å investere noen kroner i VAG-COM selv, da. Ser at de leverer pakken med kabel og software for 3495,- fra http://www.vag-com.no/ Vet at det er noen i lokallaget som har VAG-COM, så dersom det avtales at noen tar med bærbar pc med VAG-COM på et treff en torsdag, skulle vel dette være mulig å få til. Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2006 Ojsann, at jeg blingsa så fælt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 7, 2006 Det er der ja. For å endre språk må man gjøre noe med VAGCOM. Tenkte å spare meg turen til Møller og kostnad på 3-500 kr for noen få minutter. De vet å ta seg betalt. Koblet nettopp om slik at jeg får automatiske kjørelys, og det tok meg 30 min og 25 kroner i materiell. De skulle ha 1500-2000 for dette!! Men i svarte! Hva/hvor gjorde du dette?? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2006 Hva/hvor gjorde jeg hva??? Skjønner ikke helt hva du mener... Pål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 9, 2006 Hva/hvor gjorde jeg hva??? Skjønner ikke helt hva du mener... Pål Ups! Skulle ordlagt meg bedre... Hvordan fikset du kjørelys på tenningen så lettvint? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 10, 2006 Hei Truls! Kjøpte diode på Clas Ohlson, 5 stk for kr 19 tror jeg, artikkel nr 36-1219. Videre fulgte jeg bare denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=23938&page=2&highlight=automatiske+kj%F8relys Piece of cake. Jeg koblet ikke inn instrumentlys eller skiltlys. Tror ikke det er originalt på "Norgesnye" biler heller. men ikke noe problem å gjøre det heller. Bare ring eller send en PM hvis du sliter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...