#1 Skrevet August 30, 2006 Jeg har nettopp kjøpt quattro bil. coupe, type 85. (og er helt fersk på det felte) Tenkte jeg skulle teste sperra i kveld. Bare for å se om ting fungerer osv. Det kom noe brutale ristinger når jeg svinget litt rolig på en parkeringsplass. Dette var i hakk 1. Skal det være slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2006 Det skal være slik ja, sperrene bør kun brukes på glatte underlag, grus, snø etc. og gjerne i moderate hastigheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2006 Det skal være slik ja, sperrene bør kun brukes på glatte underlag, grus, snø etc. og gjerne i moderate hastigheter. Oki... Men blir det like mye "risting" om vinteren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2006 Nei, da merkes ikke ristingen. Ristingen oppstår fordi hjulene på for og bakaksel MÅ rotere like mange runder, noe som blir unaturlig under sving da forhjulene tilbakelegger større distanse enn bakhjulene. Når underlaget er glatt vil bakhjulene "spinne" kontrollert i forhold til forhjulene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2006 nei det vil ikke bli noe risting på vinteren, for da sklir dekkene når driverket bryter. foran og bak vil prøve å gå like fort rundt med sperre nr 1 inne. som alle veit så går ikke hjula like fort rundt foran og bak når man svinger, å da vil det riste fordi dekkene må gleppe på underlaget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2006 Forstår... Ikke sååå lenge til snø nå da:) Takk for hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2006 slapp av;) alle med quattro veit att det ikke er såååå lenge til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2006 Trinn 1 skal nå ikke være noe problem å kjøre med vel? Så lenge man har åpen diff foran og bak.. Plenty 4wd som kjører med det oppsettet da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 31, 2006 jo, det vil bli galt siden du har sving på forhjula og ikke på bakhjula. Hadde du hatt 4-hjulssving så ville dette ha fungert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 31, 2006 Grattis med ny bil, du har forøvrig "http//" for mye i signaturen til den nye bilen (slik at man kommer til en W3C-feilside).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 31, 2006 Det er ikke noe problem å kjøre emd sperra inne på tørt heller. Skjelden jeg har hørt om noe som har ødelagt differ, i allefall aldri med orginal effekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 31, 2006 Som sagt: Bare ring visst det er noe du lurer på ang bilen:) Må vel ta å fjerne den fra signaturen min snart: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...