Mye oljebruk på 7a motor?

Anbefalte innlegg

Syntes motoren min bruker endel olje, er det feil? og hva kan være årsaken?

 

mvh

Robin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye på 1000km?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift ventiltetninger ! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte en annen 20v-bil jeg tenkte å kjøpe før jeg kjøpte min, men slo det fra meg da den brukte noe sånt som 1-3 DL i uka.. Eier mente at han hadde byttet ventiltetninger uten at det hjalp også.. : klø : Er dette ett kjent problem på 20v? Min bruker omtrent ingenting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge instruksjonshefte kan denne motoren bruke inntil 1 liter olje pr. 1000 km. Min bruker vel ca. det og av og til litt mer. Fungerer klokkerent avlikevel. Med et sånt forbruk har jeg sluttet å fylle dyre syntetiske oljer, kun billig olje fra biltema eller lignende. Min 7A motor har nå gått ca. 300000km og bruker en del olje pga. slitasje i ventiltetninger og slitte stempelfjærer/oljetetningsringer. Undersøk om motoren lekker/svetter olje ut gjennom div. pakninger i blokka. Undersøk spesielt olje ventilasjonen fra blokka opp til innsugsmanifoilen. Denne ventilasjonen består av noen rør og en gummislange. Ofte kolapser denne gummidelen og forårsaker tett pasasje. Et erstatningsrørdel finnes i metal å få kjøpt hos Audi. Pris ca. 450,- Audi femmmere er bortimot skuddsikre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.