#1 Skrevet August 30, 2006 Syntes motoren min bruker endel olje, er det feil? og hva kan være årsaken? mvh Robin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2006 Hvor mye på 1000km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2006 Skift ventiltetninger ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2006 Vurderte en annen 20v-bil jeg tenkte å kjøpe før jeg kjøpte min, men slo det fra meg da den brukte noe sånt som 1-3 DL i uka.. Eier mente at han hadde byttet ventiltetninger uten at det hjalp også.. Er dette ett kjent problem på 20v? Min bruker omtrent ingenting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2006 I følge instruksjonshefte kan denne motoren bruke inntil 1 liter olje pr. 1000 km. Min bruker vel ca. det og av og til litt mer. Fungerer klokkerent avlikevel. Med et sånt forbruk har jeg sluttet å fylle dyre syntetiske oljer, kun billig olje fra biltema eller lignende. Min 7A motor har nå gått ca. 300000km og bruker en del olje pga. slitasje i ventiltetninger og slitte stempelfjærer/oljetetningsringer. Undersøk om motoren lekker/svetter olje ut gjennom div. pakninger i blokka. Undersøk spesielt olje ventilasjonen fra blokka opp til innsugsmanifoilen. Denne ventilasjonen består av noen rør og en gummislange. Ofte kolapser denne gummidelen og forårsaker tett pasasje. Et erstatningsrørdel finnes i metal å få kjøpt hos Audi. Pris ca. 450,- Audi femmmere er bortimot skuddsikre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...