#1 Skrevet August 30, 2006 Som topic sier, er det noen form for turtallsperre på 2.2 literen til audi 90 typ85? Er den isåfall plassert i rotoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2006 Finnes både i rotoren og i tenningssystemet (transistoren til fordeleren). Når jeg kjøpte min bil så kuttet den på rundt 5500 rpm, det var det rotoren som sto for. Jeg kjøpte derfor en rotor uten sperre, og etter dette slo sperren inn på 6400 rpm (rødmarkering på 6200) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2006 ok, for jeg skulle gi bilen en liten utblåsning (motoren var varm) på tomgang, og da kuttes motoren helt .. får ikke fortsette det virker som den bare blir kvelt og vil kubbe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2006 Finnes både i rotoren og i tenningssystemet (transistoren til fordeleren). Når jeg kjøpte min bil så kuttet den på rundt 5500 rpm, det var det rotoren som sto for. Jeg kjøpte derfor en rotor uten sperre, og etter dette slo sperren inn på 6400 rpm (rødmarkering på 6200) Er ganske sikker på at eg hadde mellom 7-8000 omdr etter "modifisering" av rotoren på en 90 eg hadde før. Selvfølgelig ikkje å anbefale, men det gikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2006 Mulig det er forskjell på tenningssystemene? Min kutter uansett på 6400, og det er med solid rotor uten sperre-funksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2006 Mulig det er forskjell på tenningssystemene? Min kutter uansett på 6400, og det er med solid rotor uten sperre-funksjon. Du sier din "kutter" ... mener du da at den ikke vil få mer turtall, eller gir din seg også og vil bare "dævve"? min høres ut som den blir helt kvelt og vil ikke gå mer og bare kubber.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2006 Du har sikkert en møkka rotor. hadde en sånn før på den gamle motoren .var akkurat som at du slo av tenninga.Prøv å kjøpe en ny rotor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2006 Begynte med å kjøpe nytt fordelerlokk da dette ikke så særlig bra ut .. men må vel kjøpe meg en ny rotor også.. håper bare at ikke alle leverandører er like dyre som MECA... de vet ivertfall å ta så det rekker for rotoren.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2006 Den kutter brått og brutalt når jeg treffer turtallsperren på 6400. Den solide rotoren uten sperre, for 5-syl motor, har delenummer 055 905 225 B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2006 takk takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 4, 2006 En liten dose lynlim på rotoren med sperre fungerer også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2006 Jada, fungerer med litt lim også, men hvis man trenger en ny, så kan man like gjerne kjøpe den "riktige" med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 5, 2006 Limen skal prøves ut når jeg er blitt frisk igjen!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...