Turtallsperre på Audi 90 2.2 typ85?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, er det noen form for turtallsperre på 2.2 literen til audi 90 typ85? Er den isåfall plassert i rotoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes både i rotoren og i tenningssystemet (transistoren til fordeleren). Når jeg kjøpte min bil så kuttet den på rundt 5500 rpm, det var det rotoren som sto for. Jeg kjøpte derfor en rotor uten sperre, og etter dette slo sperren inn på 6400 rpm (rødmarkering på 6200)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, for jeg skulle gi bilen en liten utblåsning (motoren var varm) på tomgang, og da kuttes motoren helt .. får ikke fortsette det virker som den bare blir kvelt og vil kubbe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes både i rotoren og i tenningssystemet (transistoren til fordeleren). Når jeg kjøpte min bil så kuttet den på rundt 5500 rpm, det var det rotoren som sto for. Jeg kjøpte derfor en rotor uten sperre, og etter dette slo sperren inn på 6400 rpm (rødmarkering på 6200)

Er ganske sikker på at eg hadde mellom 7-8000 omdr etter "modifisering" av

rotoren på en 90 eg hadde før. Selvfølgelig ikkje å anbefale, men det gikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er forskjell på tenningssystemene? Min kutter uansett på 6400, og det er med solid rotor uten sperre-funksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er forskjell på tenningssystemene? Min kutter uansett på 6400, og det er med solid rotor uten sperre-funksjon.

 

 

Du sier din "kutter" ... mener du da at den ikke vil få mer turtall, eller gir din seg også og vil bare "dævve"? min høres ut som den blir helt kvelt og vil ikke gå mer og bare kubber..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert en møkka rotor. hadde en sånn før på den gamle motoren .var akkurat som at du slo av tenninga.Prøv å kjøpe en ny rotor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte med å kjøpe nytt fordelerlokk da dette ikke så særlig bra ut .. men må vel kjøpe meg en ny rotor også.. håper bare at ikke alle leverandører er like dyre som MECA... de vet ivertfall å ta så det rekker for rotoren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kutter brått og brutalt når jeg treffer turtallsperren på 6400. Den solide rotoren uten sperre, for 5-syl motor, har delenummer 055 905 225 B

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten dose lynlim på rotoren med sperre fungerer også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, fungerer med litt lim også, men hvis man trenger en ny, så kan man like gjerne kjøpe den "riktige" med en gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limen skal prøves ut når jeg er blitt frisk igjen!!! : rock :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.