Kamaksler på UrS4, uoverenstemmelser, byttet?

Anbefalte innlegg

(S4, -92 mod, AAN)

Etter registerreimsbrudd er topplokket overhalt og portet.

Topplokket er montert, og for øyeblikket prøver jeg å montere kamakslene.

Men det er liksom noe som ikke stemmer. Jeg følger Bentley-manualen, men er litt usikker på om jeg får montert kamakslene riktig i forhold til hverandre. Vet liksom ikke hvordan de runde merkene på tannkransene på kamakslene skal ligge, over kanten på topplokket? eller skal midten av merkene flukte med toppen på topplokket?

 

I tillegg stemmer ikke delenumrene på kamakslene med de numrene jeg finner i ETKA.

 

På innsugets kamaksel finner jeg følgende merking; "034 AM", "443 C" og "Mon 3"

 

Hvordan skal man tolke dette? blir delenummeret 034 AM 443 C ?? merkelige greier, men sikkert noen som vet bedre enn meg.

 

 

På eksos-kamakslingen finner jeg følgende merking; "034 102 G", "613 B" og "Mon 6".

Blir delenummeret 034 102 G 613 B ??

 

 

Håper noen kan gi meg noen oppklarende svar på dette

:)

 

mvh

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat dette, legger med et bilde av hvordan de skal stå. Litt vanskelig å få til første gangen, men etter et par forsøk går det:)

kammer.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat dette, legger med et bilde av hvordan de skal stå. Litt vanskelig å få til første gangen, men etter et par forsøk går det:)

 

Hei du!

 

Jeg har akkurat det samme bildet i den elektroniske Bentley-manualen min, men jeg synes bildet gir litt dårlig informasjon. Er det slik å forstå at prikkene skal ligge på linje med kamakslenes senterpunkt? Hvis man altså tenker seg en linje mellom sentrum av kamakslene, denne linjen vil jo da ligge i samme høyde som toppen av topplokket.

 

Hvor har du bildet og forklaringen fra? Bentley har vel aldri gitt ut manualer på dansk? bare lurer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prikkene på kammene skal stå tilnærmet mot hverandre og rimelig rett ved kanten, ganske greit å se i grunnen.

 

Hvor jeg har bilde fra er hemmelig:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor jeg har bilde fra er hemmelig:p

Det bilde kommer fra Møllers service manual, tipper eg.: rolleyes

Fikk lånt den av ein kamerat i møllersystemet, da eg skiftet kammer i min ex URS4'e. Greit å ha alle tiltrekkings moment å slikt på plass: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.